مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال، کشت کلزا در سطح بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور هدف‌گذاری شده که با تحقق این میزان، سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۰ برابر خواهد شد.

کشت ۷۰۰ هزار هکتار کلزا در کشور

به گزارش گلستان۲۴؛ علیرضا مهاجر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال، کشت کلزا در سطح بیش از 700 هزار هکتار از اراضی کشور هدف‌گذاری شده که با تحقق این میزان، سطح زیرکشت کلزا در کشور 10 برابر خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تولید بیش از 400 هزار تن کلزا در سال جاری، برای چهارمین سال پیاپی، رکورد تولید کلزا در کشور شکسته می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدوار بودیم امسال بتوانیم رکورد 500 هزار تن تولید دانه‌های روغنی را بشکنیم ولی با توجه به خسارت سیل پیش بینی می‌شود امسال بیش از 440 هزار تن دانه های روغنی تولید کنیم که 100 هزار تن از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

مهاجر اظهار داشت: به منظور کاهش وابستگی کشور به دانه‌های روغنی، وزارت جهاد کشاورزی طرح 10 ساله‌ای را تهیه کرد که با اجرای آن 70 درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی در داخل کشور تامین خواهد شد.یابد

وی افزود: این اقدام علاوه بر تامین روغن مورد نیاز و خوراک دام و طیور در داخل کشور، در پایداری تولید و خودکفایی گندم موثر است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز اجرای طرح 10 ساله افزایش خوداتکایی در دانه‌های روغنی از نیمه دوم سال 94، گفت: تولید دانه های روغنی در سال 94 حدود 46 هزار تن بود که این میزان در سال گذشته با رشد 7 برابری از 340 هزار تن گذشت و در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم از 440 هزار تن بگذرد و به رشد 10 برابری دست یابیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار