حق‎شناس گفت: در هفته گذشته تعداد عقد قراردادهای بانکی از ۳ هزار و ۱۷۹ مورد به ۵ هزار و ۲۷۷ مورد افزایش پیدا کرده است.

رسیدگی به مناطق سیل‎زده در استان به عنوان یک اولویت پیگیری می‎شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «هادی حق‎شناس» امروز(چهارشنبه 12 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رسیدگی به مناطق سیل‎زده در استان به عنوان یک اولویت پیگیری می‎شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در مدت یک هفته گذشته با پیگیری‎های انجام شده توانستیم تعداد پرونده‎های معرفی شده به بانک‎ها را از 13 هزار و 372 مورد به 14 هزار و 29 مورد افزایش دهیم.

 

حق‎شناس با بیان اینکه در تلاش هستیم که بتوانیم مشکلات مناطق سیل‎زده را برطرف کنیم، افزود: روند عقد قراردادها نیز در بانک‎ها سرعت یافته و در مدت یک هفته بالغ بر 2 هزار عقد قرارداد جدید اتفاق افتاده است.

 

وی گفت: در هفته گذشته تعداد عقد قراردادهای بانکی از 3 هزار و 179 مورد به 5 هزار و 277 مورد افزایش پیدا کرده است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: سیل و رانش در استان گلستان به 17 هزار و 800 واحد مسکونی خسارت وارد کرده که بالغ بر 6 هزار واحد مسکونی از این میزان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.

 

حق‎شناس از پرداخت 52 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به کشاورزان خبر داد و یادآور شد: نخستین مصوبه دولت برای مناطق سیل‎زده مربوط به بخش کشاورزی بود و با تشکیل کارگروهی نسبت به پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده اقدام شد.

 

وی گفت: با وجود اینکه 250 میلیارد تومان واحدهای صنعتی استان از سیل خسارت دیدند اما هنوز از سوی هیئت دولت مصوبه‎ای برای جبران این خسارت‎ها اتفاق نیفتاده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه جاده‎های بین مزارع و راه‎های استان بر اثر سیل خسارت دیدند، افزود: 3 هزار و 900 میلیارد تومان دولت برای راه‎های کشور مصوب داشته و تلاش می‎کنیم که مرمت راه‎های استان تا پایان تابستان به پایان برسد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار