مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که هفت کشور آسیایی مقصد صادرات کالای تولیدی بهره برداران بخش دام و کشاورزی این استان در سه ماه نخست امسال بودند.

۷ کشور مقصد صادرات تولیدات دامی و کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا محرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: کشورهای مقصد صادرات کالای تولید دامی استان شامل عراق، امارات، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، لبنان و ویتنام هستند.

وی گفت: در این مدت ۸۲۸ تن پای پنجه مرغ، ۷۵۰ تن خوراک و مکمل آبزیان، ۱۹۹ تن تخم مرغ، ۳۲ تن میگو و ۵۰۸ هزار و ۸۸۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، با نظارت دامپزشکان استان صادرات شد.

محرابی همچنین به واردات تولیدات دامی به گلستان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳۲۳ تن جو دام، سه هزار و ۵۲ رأس گوسفند و ۵۶ رأس دام گاو از قزافستان وارد استان شد.

گلستان اکنون در گمرک اینچه برون گنبدکاووس، تنگراه گالیکش، تیل آباد آزادشهر و نوکنده بندرگز مستقر ۴ قرنطینه زمینی زیر نظر سازمان دامپزشکی دارد.

گلستان علاوه بر برخورداری از فرودگاه بین المللی گرگان، از طریق خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که از مرز اینچه برون می‌گذرد نیز با کشور قزاقستان روابط تجاری و اقتصادی دارد.

این خط ریلی در سال ۹۳ با حضور رؤسای جمهوری سه کشور در اینچه برون گلستان به بهره برداری رسید و هم اینک در حوزه بار و مبادلات اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و افزون بر یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار