عبدالملکی خبر داد؛

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادگفت:براساس حجم خسارات ۱۰ میلیارد تومان برای کل استان‌های درگیرسیل ارسال شد.

ارسال ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان سیل زده کمیته امداد

به گزارش گلستان24؛حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اظهار کرد: مددجویان سیل زده‌ای که طرح‌های اشتغالشان دچار آسیب شده است برای دوسال اقساط تسهیلاتشان به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه با بانک مرکزی مکاتبه کردیم که بدهی تسهیلات طرح‌های آسیب دیده شبکه بانکی برای یک سال به تعویق بیافتند، گفت: بانک مرکزی این امر را منوط به آن دانسته است که ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور آن را تصویب کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: کمک‌های بلاعوض به طرح‌های از بین رفته، انجام شد که طرح‌های اشتغال مجددا شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان برای کل استان‌های درگیرسیل در براساس حجم خسارات ارسال شد، ادامه داد: این مبلغ به صورت بلاعوض برای تأمین علوفه، بازسازی فضای کسب و کار، خرید مجدد تجهیزات و... در اختیار مددجویان قرار گرفته است و همچنان این اقدام ادامه داد.

عبدالملکی با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه ویژه برای سیل زدگان درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: مقرراتی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر کسی یکبار تسهیلات دریافت می‌کند در صورتی که نخواهد کسب و کارش را توسعه دهد تا سه سال تسهیلات مجدد دریافت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: مناطق سیل زده برای اینکه نیازمند بازسازی طرح‌ها هستند اگر مجدد وام قرض الحسنه درخواست کنند به آن‌ها پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تعاملاتی با دستگاه‌های مختلف از جماه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این ستاد در برخی از شهر‌های سیل زده دام ها‌ی سبک و سنگین توزیع کرده اند، ادامه داد: در استان گلستان حدود ۲۳۰ رأس دام از طرف ستاد اجرایی فرمان امام صورت رایگان به مددجویان کمیته امداد تعلق کرد.

انتهای  پیام/باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار