رئیس کل دادگستری گلستان از بازگشت ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی استان به منابع طبیعی خبر داد.

۲۰ هکتار از اراضی جنگلی به منابع طبیعی خلع ید شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در ادامه تلاش‌های دادگستری گلستان برای پیشگیری از زمین خواری، ۲۰ هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی حاشیه‌ی شهر گرگان، سند دار شد.

وی ادامه داد: این اسناد مربوط به زمین‌های حاشیه شهرک تالار گرگان (یکی از مناطقی که زمین قیمت بالایی دارد) است و ارزش آن‌ها میلیارد‌ها تومان برآورد می‌شود.

هاشمیان افزود: با صدور این سند به نام منابع طبیعی، همه اسنادی که به نام افراد در محدوده این اراضی صادر شده بود، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از صدور سند اراضی منابع طبیعی در شهرک تالار، کار بررسی نقشه‌های هوایی سایر اراضی منابع طبیعی و جانمایی این نقشه‌ها بر روی زمین، آغاز شده است تا پس از تهیه نقشه utm، اسناد این اراضی نیز به نام منابع طبیعی صادر شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از ادامه تجاوز به اراضی ملی، پارسال کمیته ویژه‌ای با حضور مسئولان منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک استان برای تهیه نقشه‌ی کاداستر تشکیل شد.

هادی هاشمیان گفت: با تهیه نقشه utm، یک بار برای همیشه پرونده زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در گرگان و بعد از آن در کل استان بسته می‌شود.

وی گفت: از این پس هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌های اجرایی برای سهل انگاری در زمینه واگذاری و یا صدور سند زمین‌های ملی و منابع طبیعی به نام افراد، پذیرفته نیست و دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم با متخلفان برخورد می‌کند.

وی گفت: پارسال هم با تلاش دادگستری برای ۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی از سمت فرهنگشهر تا شهرک سروش، به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار