دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه ۴۰ حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سه ماهه نخست سال اجرا شد، گفت: امسال با زمین خواری و تصرف اراضی ملی در گلستان قاطع تر برخورد می کنیم.

برخورد جدی با زمین خواری و تصرف اراضی ملی در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی هصر یکشنبه در نشست مسئولان دادگستری گلستان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: منابع ملی اطراف ناهارخوران گرگان باارزش است و به طرق مختلف زمین خواری می شود.

وی با اشاره به اینکه با صدور سند رسمی تلاش شده تجاوز به منابع ملی را به صفر برسانیم، افزود: تاکنون برای ۵۰ هکتار در پلاک ۱۲ و ۲۰ هکتار در شهرک تالار سند صادر شده است.

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه عده ای با جعل سند و امضاء در بستر رودخانه در سروش سند گرفته اند، ادامه داد: نحوه های زمین خواری در منابع ملی گلستان متفاوت است و تلاش کرده ایم نحوه ها و ریشه های زمین خواری را کشف کرده و ریشه های آن را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه تبصره چهار ماده دو منابع آب در گلستان اجرا نمی شد، تصریح کرد: تصرف به منابع ملی نیاز به حکم دادگاه ندارد و دستگاه های متولی قبل از صدور حکم قطعی می توانند ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنند.

وی از اجرای ۴۰ مورد حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد اجرای حکم نسبت به سال گذشته بیشتر شده و دستگاه قضایی گلستان در برخورد با متخلفان در منابع طبیعی قاطع تر برخورد می کند.

دادستان مرکز گلستان همچنین به ساخت و ساز در شهرک پارادایس گرگان هم اشاره و بیان کرد: بخش عمده ساخت و سازهای این منطقه در مستثنیات و خارج از منابع ملی انجام شده؛ بخشی از ساخت و سازها که در منابع ملی بوده خلع ید شده و بخشی در حال رسیدگی است.

به گفته سیدحسینی ساخت و ساز این شهرک مجوز نداشته اما مشمول مرور زمان شده است و به دنبال راهکار برای حل آن و رسیدگی به آن هستیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار