سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه میزان برخورداری شهرهای استان از سیستم و شبکه فاضلاب حدود ۱۶ درصد است، گفت: تکمیل پروژه های فاضلاب استان به یکهزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

 تکمیل پروژه های فاضلاب استان نیازمند اعنبار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوالفضل رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از 283 هزار مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب شهری استان حدود 16 درصد آنها از خدمات فاضلاب برخوردار هستند؛ این در حالی است که این شاخص در کشور حدود 48 درصد است.

وی افزود: در شهرهای بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و گرگان سیستم فاضلاب در برخی از مناطق در حال اجرا است. در شهرهای گنبدکاووس و آزادشهر نیز بخشی از کار انجام شده اما هنوز شبکه فاضلاب به بهره برداری نرسیده است. ضمن اینکه اقدامات اولیه برای ایجاد شبکه فاضلاب در علی‌آبادکتول و آق‌قلا نیز در حال انجام است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یکی از دلایل کندی عملیات اجرای سیستم و شبکه فاضلاب شهری را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: برای تکمیل پروژه فاضلاب در شهرهای استان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که باتوجه به محدودیت های اعتباری در 10 تا 15 سال آینده هم این پروژه ها به اتمام نمی‌رسد.

وی درباره استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای پروژه های فاضلاب در شهرهای استان بین داشت: سال گذشته برای این پروژه ها موفق به دریافت ردیف اعتباری شدیم و قرار است برای اجرای فاضلاب در 6 شهر استان گلستان 154 میلیون یورو تسهیلات اختصاص داده شود. به احتمال فراوان این تسهیلات در سال آینده به استان اختصاص پیدا خواهدکرد.

رحیمی با اشاره به ظرفیت ماده 56 قانون برای استفاده از توان سرمایه گذاران در اجرای پروژه های فاضلاب گفت: چند سال در این بخش کار کردیم و به رغم بکارگیری شیوه های مختلف برای واگذاری این پروژه ها به سرمایه گذاران به ویژه در شهرستان های آق قلا و علی آبادکتول اما مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار