رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در بهار امسال حدود ۹ هزار و ۳۰۰ شغل در استان از بین رفت که بخشی از آن به دلیل وقوع سیل و خسارت به واحدهای تولیدی و واحدهای صنفی بوده است.

۹۳۰۰ کارگر گلستانی در بهار امسال بیکار شدند

 

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نرخ بیکاری استان در بهار امسال اظهارداشت: سال گذشته نرخ بیکاری استان از 12.2 درصد به 9.7 درصد رسیده بود اما در بهار امسال دوباره نرخ بیکاری استان به 11 درصد افزایش یافت.

وی گفت: در سه ماهه امسال حدود 9 هزار و 300 شغل در استان از بین رفت که به دلیل وقوع سیل و وارد آمدن خسارت به واحدهای تولیدی و صنفی، این اتفاق طبیعی است. حدود دو هزار و 600 نفر از این افراد در حال دریافت بیمه بیکاری هستند و بخشی هم از بیمه برخوردار نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان ایجاد حدود 26 هزار و 600 فرصت شغلی در استان گفت: حدود 30 درصد کل اشتغال ثبت شده در استان مربوط به بخش صنعت استان است و سال گذشته نیز هشت هزار و 879 شغل در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد و در سامانه رصد به ثبت رسید.

وی درباره پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: رونق تولید امسال تا یکی دو هفته آینده آغاز و سهمیه استان ها ابلاغ می شود. با اینحال از محل تسهیلات رونق تولید سال گذشته تاکنون یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شد که گلستان بعد از استان های تهران و البرز رتبه سوم را در کشور دارد.

قوانلو یادآور شد: سال 95 به رغم تعیین سهمیه 422 میلیاردتومانی برای استان، 739 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده بود و سال 96 نیز 950 میلیاردتومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که نتیجه این تسهیلات را در کاهش نرخ بیکاری استان در سال 97 می توان مشاهده کرد.

وی به احیای واحدهای صنعتی تعطیل هم اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر 65 واحد تولیدی و صنعتی در استان که بنا به هر دلیلی تعطیل بودند با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فعالیت خود را از سرگرفتند و بیش از 900 نفر نیز بر سر کار خود برگشتند.در برنامه ابلاغی امسال نیز احیای 50 واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار