رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به رتبه دوم استان در طرح رونق تولید گفت: یک‌هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و پرداخت مستقیم بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان اختصاص داده شده است.

پرداخت بیش از 1500 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

به گزارش گلستان۲۴؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهارداشت: از اعتبارات طرح رونق تولید سال گذشته تاکنون 694 میلیارد تومان تسهیلات به 169 واحد تولیدی پرداخت شده است. ضمن اینکه بانک‌ها نیز به صورت مستقیم بیش از 820 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به رتبه دوم گلستان با جذب و پرداخت یک‌هزار و 516 میلیاردتومان تسهیلات رونق تولید گفت: سال گذشته هفت هزار و 311 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد که سهم گلستان از این تسهیلات 9.5 درصد بود. این در حالی است که این استان حدود 2.4 درصد صنایع کشور را دارد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: یکی از دلایل رشد 103 درصدی صدور پروانه‌ واحدهای تولیدی و کاهش نرخ بیکاری در استان، پرداخت این تسهیلات بوده است.

وی یادآور شد: در سال 95 که برای نخستین بار طرح رونق تولید در دستور کار قرار گرفت سهم استان 422 میلیارد تومان بود که در نهایت 739 میلیارد تومان تسهیلات جذب و پرداخت شده بود. سال 96 سهم استان از این تسهیلات به 760 میلیارد تومان رسید اما با تلاش همه بخش‌ها 950 میلیارد تومان تسهیلات جذب شد.

قوانلو گفت: سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید در سال گذشته یک‌هزار و 100 میلیاردتومان تعیین شده بود که تاکنون یک‌هزار و 516 میلیارد تومان جذب شده است.

وی اعلام کرد: در سه سال اخیر دو هزار و 431 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخت شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار