معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت‌های تاریخی، فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد یک چهارم مساحت کشور را تشکیل می‌دهد که حدود ۲۰ میلیون نفر در این مناطق سکونت دارند.

۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد پژمان ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری و بخشی از بافت‌های فرسوده این شهر اظهارداشت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای ارتقای توانمندی اقتصادی ساکنان محله‎های فرسوده و ناکارآمد تلاش کنند تا فضایی به وجود بیاید که تولید و عرضه کالای این افراد به صورت همزمان در همان محله‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا به ساکنان محله‌های فرسوده مهارت‌ بیاموزیم. بنابراین باید مکانی برای آموزش این افراد فراهم شود و همزمان فضایی برای اشتغال آنان ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: باید فضاهای وسیع‌تری در چند شاخه و رشته ایجاد کنیم و اجازه دهیم این افراد گرد هم جمع شوند و کار انجام دهند بدون اینکه هزینه‌‌ای برای آنان داشته باشد.

وی افزود: این فضاها همزمان باید امکان عرضه بدون دردسر و هزینه کالای ساکنان محله‌ها را فراهم کنند تا رفت و آمد در این مناطق به رونق و بهبود وضعیت ساکنان ختم شود.

پژمان با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها برنامه‌هایی برای مددجویان و افراد تحت پوشش خود برگزار می‌کنند، ادامه داد: اگر ساکنان بافت‌های فرسوده عضو این سازمان‌ها نباشند بعید است برنامه‌ها برای توانمند‌سازی این افراد تدارک به نتیجه برسد زیرا این افراد توان و وظیفه‌ای در این خصوص ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده، تاریخی، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای کشور حدود 141 هکتار در قالب دو هزار و 700 محله است، گفت: این بافت‌ها یک چهارم از وسعت شهرهای کشور را شامل می‌شود که پنج میلیون و 700 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر در آنها سکونت دارند.

پژمان افزود: در استان گلستان نیز وسعت این مناطق حدود دو هزار هکتار است که محدوده‌های آن در چهار شهر مصوب و در برخی شهرها نیز مطالعه‌هایی انجام شده است. این بافت‌ها 16درصد مساحت شهرهای استان را شامل می‌شود که 28 درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دفتر تسهیل‌گری در انجیرآب و کوی محتشم نیز بازدید کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار