رئیس پلیس آگاهی گلستان خبرداد:

رئیس پلیس آگاهی گلستان از افزایش جرائم خرد در گلستان خبر داد و گفت: در سرقت موتورسیکلت، داخل خودرو، مغازه و اتومبیل به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش وقوع داریم.

کاهش 15 درصدی سرقت موتورسیکلت و خودرو

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ مجتبی مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان از لحاظ جمعیتی دو و نیم درصد کل کشور را داراست اما هنوز سطح جرائم ما به میانگین کشوری نرسیده و این نقطه قوت استان است.

وی افزود: پایین بودن سطح جرائم استان نسبت به میانگین کشوری به دلیل اوضاع جوی، وجود زمین های کشاورزی، فضای جنگلی و نعمات طبیعی است که مردم به آنها مشغول و سرگرم هستند.

مروتی با بیان اینکه شریک کاری پلیس آگاهی از لحاظ کشف جرم سیستم قضایی و دادسرای عمومی انقلاب است، گفت: ارتباط تنگاتنگی با دادستان های کل استان داریم و شبانه روزی جرائم را رصد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جرائم به پلیس آگاهی مرتبط است، تأکید کرد: تمام جرائم ۲۴ ساعته رصد می شود و ما اشرافیت خوبی بر مجرمان داشته ولی خلاها و مکان هایی است که پلیس در آن حضور ندارد.

مروتی در خصوص سرقت گفت: نسبت به سال گذشته در حوزه جرائم مهمه (کلان) تغییرات آنچنانی نداشتیم ولی در حوزه سرقت هایی که توسط معتادان و افراد ولگرد انجام می شود ۴۰ درصد افزایش اتفاق افتاده و علت آن هم شرایط اقتصادی بد است.

وی توضیح داد: طی سال ۹۸ سرقت از منزل افزایش، سرقت از اماکن عمومی ۳۶ درصد افزایش ولی کیف قابی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مروتی بیان کرد: سرقت به عنف ۳۳ درصد کاهش یافته و در سرقت موتورسیکلت، داخل خودرو، مغازه و اتومبیل به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش وقوع داریم.

وی با بیان اینکه سرقت مسلحانه نداشتیم، گفت: اکثر سرقت ها توسط معتادان صورت می گیرد و عمده دلیل وقوع آن هم بی احتیاطی صاحب مال است.

مروتی بیان کرد: عمده سرقت های استان سرقت ساختمان های نیمه کاره مانند کابل و سیم و شیرآلات و باطری خودرو و غیره است.

وی از غیربومی بودن ۱۰ درصد سارقان استان خبرداد و گفت که سارقان منزل، سارقان کف زن و سارقان احشام غالباً غیربومی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار