رئیس پلیس فتا گلستان از شناسایی فردی خبر داد که از طریق یکی از سایت های واسطه فروشگاهی، ۳۰ میلیون ریال از شهروند گرگانی کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری ۳ میلیون تومانیی از شهروند گرگانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان در تشریح این خبر گفت: شهروندی با دردست داشتن مرجوعه قضایی در محل پلیس فتا استان حضور یافته و اینگونه اظهار کرد که مبلغ سه میلیون تومان از وی کلاهبرداری شده که خواهان پیگیری موضوع شد . 

وی افزود: پس ازاخذ اظهارات شاکی و با بررسی فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شاکی پرونده پس از رویت تبلیغات جذاب، مخاطب پسند و کالای با قیمت بسیار مناسب و پایین تر از عرف بازار، اقدام به سفارش کالا از طریق سایت دیوار نموده و در ادامه مبلغ سه میلیون تومان به حساب فرد فروشنده واریز کرده که پس از گذشت چند هفته کالای مورد نظر برای وی ارسال نشده است. 

وی تصریح کرد: متاسفانه این شهروند گرگانی در دام تبلیغات جذاب و فریبنده سودجویانی گرفتار شده که با سوء استفاده از سایت های واسطه فروشگاهی که امکان درج آگهی رایگان را فراهم نموده اند، اولا کالاهای سرقتی را بفروش می رسانند ثانیا بصورت غیر واقعی محصولی یا کالایی را معرفی می کنند که وجود خارجی نداشته و یا کیفیت و مشخصات درج شده در آگهی را ندارد.

سرهنگ پرسا گفت: در ادامه فرایند رسیدگی به شکایت این شهروند گرگانی و با تکمیل اقدامات فنی و اطلاعاتی، نهایتا متهم شناسایی و پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال شد. 

این مقام انتظامی اظهار کرد: سودجویان با هدف تهیج و ایجاد انگیزه در خریداران، اجناسی را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگو تلفن خود نیستند.
 
سرهنگ پرسا با بیان اینکه برای تبادل یک کالا از طریق فضای مجازی باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای یک کالا، ماهیت واقعی نداشته باشد، گفت: ممکن است در پس یک تبلیغ در این گونه سایت‌ها، افرادی شیاد فعالیت کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند.
 
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت های پر طرفدار واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و شیپور، پس از مشاهده کالای موردنظر، سعی کنند در تکمیل فرایند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.
 
 رئیس پلیس فتا گلستان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مشکل در فضای مجازی ویا نیاز به مشاوره، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir ، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

منبع
پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار