مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به کمک‌های سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی برای بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده استان گفت: در سیل اخیر ۲۴ مدرسه در استان به طور کامل تخریب شد اما بقیه مدارس با کمک گروه‌های جهادی بعد از تعطیلات نوروزی بازگشایی شد.

بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده به همت سپاه و گروه‌های جهادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان اظهارداشت: سیل اخیر به 324 مدرسه استان از نظر امکانات، تجهیزات و تاسیسات خسارت جدی وارد کرد.

وی افزود: از این تعداد 24 مدرسه نیز به طور کامل تخریب شدند که در پی آن دانش‌آموزان زیادی به مشکل مواجه شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: گل و لایی که سطح مدارس را فرا گرفته بود آموزش و پرورش را به شدت دچار مشکل کرد که این معضل با همت گروه‌های جهادی سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها بر طرف شد.

وی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های جهادی و بسیجی برای لایروبی و تعمیر مدارس گفت: اقدامات و کمک این گروه‌ها به حدی بود که بعد از تعطیلات نوروزی، مدارس گلستان با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش بازگشایی شد و هیچ خللی نیز در روند آموزشی دانش‌آموزان وارد نشد و این در حالی است که دیگر استان‌های سیل‌زده امکان بازگشایی مدارس را در آن زمان نداشتند.

گوهری‌راد تصریح کرد: سپاه پاسداران در بخش ساخت و ساز مدارس و نیز اسکان  سیل‌زدگان  تلاش‌های زیادی کرده است که باید از این زحمت‌ها قدردانی کرد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه نینوای استان نیز با اشاره به این که جهاد مقدس همان دفاع مقدس بوده و تعلیم و تربیت یک اصل انکارناپذیر است، گفت: در جریان سیل، سپاه به دنبال احیای زندگی مردم بود که خیلی زود به این نتیجه رسید که احیای زندگی مردم مگر با احیا و بازگشایی مدارس، میسر نمی‌شود. از این رو همه همت خود را به کار بست تا مدارس به شکلی مطلوب و در نخستین فرصت بازگشایی شود.

در این جلسه با اهدای تندیسی از زحمت‌ها و تلاش‌های سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی برای کمک به بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده قدردانی شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار