مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: براساس چارت مصوب باید 429 محیط‌بان در استان گلستان داشته باشیم اما با 109 محیط‌بان فعالیت داریم.

کمبود محیط‌بان در استان گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی صبح امروز در آیین تکریم از محیط‌بانان محیط زیست اظهار کرد: رئیس سازمان ممخیط زیست اولویت این سازمان را محیط بانان دانستند و در حال حاضر 50 درصد بدنه محیط‌زیست را محیط‌بانان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان در صف حفاظت از انفال و محیط زیست قرار دارند و سینه خود را در برابر گلوله متخلفان سپر می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان به وضعیت محیط‌بانان استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس چارت مصوب باید 429 محیط‌بان در استان گلستان داشته باشیم اما با 109 محیط‌بان فعالیت داریم که یک چهارم چارت سازمانی است.

* به ازای هر 18 هزار هکتار از مساحت استان گلستان یک محیط‌بان فعالیت دارد

کنعانی ادامه داد: به ازای هر 18 هزار هکتار از مساحت استان گلستان و به ازای 6 هزار هکتار از مساحت تحت مدیریت یک محیط‌بان فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه براساس استاندارد جهانی تعداد محیط‌بانان براساس شرایط علمی و توپوگرافی در نقاط  مختلف متفاوت است، خاطرنشان کرد: براساس میانگین جهانی در هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان باشد که ما با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: معاون رئیس جمهور مقرر کردند طی 10 سال آینده، سالانه 300 محیط‌بان جذب شود و در اولین مرحله و در سال گذشته 14 محیط‌بان جذب محیط زیست گلستان شدند که در مراحل پایانی گزینش قرار دارند و به زودی به یگان محیط زیست استان گلستان اضافه می‌شوند.

* متاسفانه کمبود محیط‌بان کار را بر محیط‌بان سخت کرده است

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود محیط‌بان کار را بر محیط‌بان سخت کرده است، تصریح کرد: محیط‌بانان در ماه 18 شبانه‌روز کار کرده و 12 شبانه‌روز استراحت می‌کنند و بر این اساس 256 ساعت بیش از سقفی که قانونگذار تعیین کرده کار می‌کنند.

کنعانی در پایان از زحمات تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها قدردانی کرد و افزود: به طور قطع بدون مشارکت تشکل‌ها و جوامع محلی نمی‌توانیم از مناطق تحت مدیریت حفاظت کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار