کارشناسان کمیته هواشناسی دریایی گلستان به صیادان و ساحل نشینان استان توصیه‌هایی ارائه کردند.


توصیه های فنی به صیادان و ساحل نشینان / دریا مواج می‌شود

به گزارش گلستان 24  ؛ براساس مصوبه نشست کمیته هواشناسی دریایی استان گلستان که با حضور کارشناسان فرمانداری، هواشناسی دریایی گلستان، شیلات، محیط زیست، دریابانی بندرترکمن در محل اداره هواشناسی دریایی بندرترکمن تشکیل و با توجه به پیش بینی جوی و دریایی توصیه‌های فنی اعلام شد.

امروز، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، از اواخر وقت همراه با بارش پراکنده، وزش شدید باد و مه آلود خواهد بود.

برای فردا آسمان استان ابری همراه با بارندگی متناوب، کاهش دما، وزش شدید باد و مه آلود و دریا مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

 

توصیه به محیط بانان

نظر به پیش بینی هواشناسی با توجه به وزش شدید از نیمه شب چهارشنبه تا غروب جمعه و مواج بودن دریا ماموران یگان حفاظت محیط زیست محیط بانان و کارشناسان پایش، از مامورین در محیط دریا خودداری کنند و در اوقات دیگر ماموریت با لحاظ نمودن تمهیدات لازم بلا مانع است.

 

توصیه به صیادان

نظر به پیش بینی هواشناسی دریایی استان با توجه به وزش شدید باد با جهت غالب غربی و شمال غربی از اواخر وقت امروز تا غروب فردا وضعیت و شرایط دریا متلاطم و مواج بوده و جریان شدید آب با جهت شرقی است و صیادان تشکل‌های صیادی پره از صبح پنج شنبه تا بعداز ظهر جمعه از فعالیت صیادی خودداری کرده و ادوات و تجهیزات صیادی را به ساحل انتقال دهند و از نزدیک شده به دریا خودداری کنند.

 

توصیه به دریابانی

بر اساس پیش بینی وضعیت جوی دریای خزر از نیمه شب چهارشنبه تا اوقات شب جمعه با توجه به بارندگی و وزش شدید باد احتمال غرق شدگی شناور‌ها وجود دارد و تمام فعالیت‌های صیادی و تفریحی و گشت زنی در دریا در این مدت ممنوع است و از رفتن به دریا خودداری شود و تمهیدات لازم برای نگهداری شناور‌ها در مکان امن، اندیشه شود.

 

توصیه به مدیریت ماهیان خاویاری

بر اساس پیش بینی هواشناسی دریایی از اواخر وقت امشب تا جمعه شب به علت باد شدید و متلاطم شدن دریا وضعیت برای فعالیت صید و صیادی در نامناسب بوده و مراکز صیدگاهی و صیادان از فعالیت در دریا خودداری کنندو در مهار شناور‌های خود دقت لازم صورت گیرد و همچنین احتمال مه صبحگاهی درمناطق دریایی وجود دارد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

آخرین اخبار