امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وحدت ضرورت امروز دنیای اسلام است، گفت: دشمن درصدد ایجاد ناامیدی بین مردم است.

دشمن درصدد ایجاد ناامیدی بین مردم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: انسان باید از فرصت زندگی دنیا استفاده و مقدمات سفر آخرت را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن راجع به نماز شب مطالب شنیدنی و شفافی دارد، تصریح کرد: مومنان راستین کسانی هستند هنگام شب از خواب بیدار می‎شوند و به درگاه الهی با خداوند خلوت و مناجات می‎کنند.

وی گفت: حضرت علی (ع) نیز فرمودند شب‎ها از خواب بیدار شده و به نماز شب اهتمام داشته باشید.

امام جمعه گرگان ادامه داد: نماز شب گام‎های انسان را محکم و استوار می‎کند و راز و نیاز شبانه با خداوند قدرتی را در انسان ایجاد می‎کند که هیچ چیز قدرت مقابله با آن را ندارد.

نورمفیدی افزود: همانطور که خداوند به پیامبر (ص) به خواندن نماز شب توصیه کرده مسؤولان نیز برای آسان شدن کارهای سخت روزانه و خدمتگزار خوب برای مردم بودن نسبت به اقامه نماز شب اهتمام داشته باشند.

وی با گرامیداشت ولادت پیامبر(ص)، بخش عمده‎ای از بعثت پیامبر(ص) را برای مکارم اخلاق دانست و ابراز کرد: همانطور که آن روز شرایط برای بعثت پیامبر(ص) ایجاد شده بود امروز نیز جهان نیاز به بعثت جدیدی دارد؛ بعثتی که ظهور آن جهان را متحول کند که امیدواریم این بعثت در زمان حیات ما رقم بخورد و با ظهور امام زمان(عج) جهان پر از عدل و داد شود.

* قدرت‎های سلطه‎گر، جهان را در قبضه قدرت خود می‎خواهند

امام جمعه گرگان متذکر شد: امروز در یمن، سوریه، فلسطین و ... مشکلاتی وجود دارد و متأسفانه قدرت‎های سلطه‎گر، جهان را در قبضه قدرت خود می‎خواهند که نتیجه آن جز فساد نخواهد بود.

نورمفیدی با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم تفرقه، جدایی، کینه و نفرت کار شیطان است، بیان کرد: خداوند می‎خواهد دل‎ها به یکدیگر نزدیک شود لذا پیامبر(ص) برای از بین بردن کینه‎ها آمدند.

وی با بیان اینکه دشمن می‎خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازد و برای ما دام پهن کرده است، تأکید کرد: ما نباید از این نیرنگ دشمن غافل باشیم، اگر وحدت اسلامی یک تکلیف شرعی است امروز با شرایطی که برای مسلمانان ایجاد شده ضرورت این مهم بیش از پیش احساس می‎شود و علاوه‎بر تکلیف شرعی ضرورت امروز دنیای اسلام است.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت پنجم آذر گفت: امام راحل در این روز دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و امروز در جریان حوادثی که برای انقلاب اسلامی پیش آمد دستور تشکیل بسیج توسط امام راحل بسیار مهم شمرده شده است.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز بسیج خارج از مرزهای کشورمان گسترش یافته و برخی کشورهای اسلامی را از خطرها نجات داده است، اذعان کرد: سعودی ها بیش از سه سال به جنگ ملت یمن رفتند اما آنها ایستادگی و مقاومت کردند و امروز علائم پیروزی مردم مظلوم یمن به چشم می‎خورد که این پیروزی‎ها نتیجه تفکر بسیجی است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی مصلحت اسلام، مسلمانان و پیشرفت کشور بوده و بر همه چیز مقدم است، تصریح کرد: تفکر بسیجی از اقدامات امام راحل بوده که امروز آثار و برکات آن را می‎بینیم و تفکر بسیجی باید در کشورمان نهادینه شود.

امام جمعه گرگان، دشمن شناسی را از ارکان ایمان به خداوند دانست و یادآور شد: اگر دشمن خود را نشناسیم ایمان ما مورد قبول نخواهد بود و امروز دشمن‎شناسی یکی از ارکان تفکر بسیجی است.

نورمفیدی ادامه داد: زمان شناسی و ولایت‎مداری از دیگر مواردی است که برای تفکر بسیجی باید مد نظر باشد.

/فازس

ارسال نظر

آخرین اخبار