رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به تفاهم‌نامه بین این سازمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تاکنون 11 هزار از مددجویان کمیته امداد گلستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

گلستان رتبه 12 کشوری در زیرپوشش قرار دادن مردم از خدمات بیمه سلامت

به گزارش گلستان ۲۴؛ رسول خزینی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان پیرامون تشریح اقدامات انتقال پوشش بیمه پایه درمان مددجویان شهری بالای 20 هزار نفر جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: تعداد 25 هزار و 500 مددجو در استان گلستان مشمول این تفاهم‌نامه برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه سلامت می‌شوند که تاکنون 11 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

وی با اشاره به روند کند مراجعه مددجویان مشمول برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه سلامت تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 48 درصد از بیمه‌شدگان هنوز برای دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه نکردند.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از مددجویانی که تاکنون موفق به دریافت دفترچه بیمه سلامت نشدند خواست تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به اخذ دفترچه خود همچنین خانواده تحت تکفل اقدام کنند.

* یک میلیون و 134 هزار و 870 نفر از مردم گلستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

خزینی هدف از اجرای این طرح را تجمیع خدمات بیمه‌ای دانست و بیان کرد: از ابتدای سال جاری کارهای مقدماتی انتقال پوشش درمانی مددجویان کمیته امداد در استان انجام گرفت.

این مسوول با اشاره به عدالت اجتماعی در ارائه خدمات بیمه سلامت ادامه داد: مددجویان قبل از اجرای این تفاهم‌نامه با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هرگونه خدمات درمانی را با ارائه کارت دریافت می‌کردند که ما ارتقاء به سطح صدور دفترچه در قالب صندوق سایر اقشار دادیم.

وی با بیان اینکه در گام نخست این اقدام برای بیماران خاص انجام گرفت، ابراز کرد: زمان انتقال پوشش بیمه پایه درمان مددجویان تا 31 اردیبهشت ماه جاری بود که بارگذاری اطلاعات کمیته امداد به سامانه امید انجام شد و تا 31 خرداد این بازه زمانی افزایش پیدا کرد.

* گلستان رتبه 12 کشوری در زیرپوشش قرار دادن مردم از خدمات بیمه سلامت

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 134 هزار و 870 نفر از مردم استان گلستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 11 هزار نفر جزو مددجویان کمیته امداد گلستان هستند.

به گفته خزینی؛ استان گلستان از لحاظ زیرپوشش قرار دادن مردم از خدمات بیمه سلامت؛ رتبه 12 کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار