مدیران چهار شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان و مینودشت در شرق گلستان اعلام کردند: هزار و ۷۹ خانوار فرهنگی شامل چهار هزار و ۲۳۰ نفر تابستان امسال در مدارس پیش بینی شده این شهرستان ها اسکان یافتند.

اسکان بیش از هزار  هزار خانوار فرهنگی در مدارس شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۵ خرداد امسال تا کنون ۱۷۰ خانوار فرهنگی شامل ۷۱۳ نفر در مدارس شهرستان اسکان داده شدند.

کمال الدین نظرنژاد افزود: پذیرش مسافران تابستانی در سه مدرسه با ۲۴ کلاس درس مجهز به تمام امکانات لازم تا ۱۵ شهریور در گنبدکاووس انجام می شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام، آثار تاریخی و گردشگری همچون برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی، گمرک و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی و بوستان های زیبای شهری در شرق استان گلستان واقع است.

رییس اداره آموزش و پرورش آزادشهر نیز گفت: کار پذیرش مسافران تابستانی در هفت مدرسه با ۶۲ کلاس درس این شهرستان انجام می شود و از ۲۵ خرداد تاکنون ۴۱۰ خانوار فرهنگی شامل هزار و ۴۷۱ نفر در مدارس آزادشهر پذیرش شدند.

قربانعلی بذرافشان افزود: با توجه به آب و هوای خوب منطقه، اسکان ییلاقی در یکی از مدارس روستای وامنان در مسیر شاهرود نیز انجام می شود.

آزادشهر که در گذشته به "شاه پسند" معروف بوده، دومین شهرستان واقع در دامنه رشته کوه البرز شرقی است که به عنوان دو راهی گلستان به سمنان محسوب شده و در مسیر زائران امام رضا (ع) نیز قرار دارد و دارای مناطق بکر طبیعی در دامنه‌های رشته کوه البرز شرقی و در دل جنگل‌های هیرکانی آن برای گذران ساعاتی خوش و مفرح از سوی مسافران و گردشگران تابستانی است.

اگرچه این شهرستان با گردنه خوش ییلاق و طبیعت زیبای آن نیز در اذهان عمومی زبانزد است اما برخی جاذبه‌های طبیعی آن از جمله پارک جنگلی زیتون تپه آزادشهر و شبنم نوده خاندوز و چشمه سارهای مناطق کوهپایه ای و جنگلی آن و همچنین روستای گردشگری فارسیان که عنوان ماسوله گلستان را به خود اختصاص داده، می‌تواند ساعات لذت بخشی را برای مسافران در گرمای تابستان فراهم نماید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامیان نیز گفت: ۱۷۶ خانوار شامل ۷۲۱ نفر از ۲۵ خرداد تاکنون در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

صفرعلی سوسرایی افزود: کار پذیرش مسافران تابستانی در پنج مدرسه با ۴۴ کلاس درس انجام می شود.

رامیان نخستین شهرستان شرق گلستان از سمت گرگان است که در جوار دامنه‌های رشته کوه البرز شرقی واقع است و با آب و هوای معتدل و ییلاقی، مناظر بکر طبیعی، آبشارها و جنگل‌های طبیعی خود مانند پارک جنگلی شیرآباد و غار و آبشار معروف آن، پارک جنگلی دلند، چشمه همیشه جوشان گل رامیان با مساحت تقریبی ۶ هزار مترمربع و روستاهای ییلاقی قابل توجه واقع در دامنه کوهستان‌های اطراف این شهرستان مشهور به قلعه میران و اولنگ، دل هر مسافر و گردشگری را به خود جذب می‌کند.

امیر کوهی رییس آموزش و پرورش مینودشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ۲۶ خرداد تا الان ۳۲۳ خانوار شامل هزار و ۳۲۵ نفر در ۴۵ کلاس درس این شهرستان اسکان داده شدند.

مینودشت سومین شهرستان واقع در شرق گلستان در مسیر جاده شمال - مشهد از طرف گرگان است که با قرار گرفتن در حاشیه این جاده بین المللی و نیز بهره مندی از مواهب قابل توجه طبیعی مانند کوه، جنگل، آبشار، رودها و چشمه‌های متعدد و در مجموع طبیعت بسیار زیبا و مفرح از آن به بهشت گلستان یاد می‌شود.

وجود دو پارک جنگلی "باقر آباد و چهل چای" از دیدنی ترین تفرجگاه‌ها و استراحتگاه‌ها برای مسافران در همه ایام سال بویژه نوروز و تابستان است که در کنار هر یک از این دو پارک جنگلی، رودخانه‌ای خروشان و چشمه‌های بسیار قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار