مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: حدود ۳۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده استان نیازمند تعمیر است که با همکاری سپاه، گروه‌های جهادی و مردمی مرمت این مدارس تا پیش از فرارسیدن مهرماه به اتمام می‌رسد.

تعمیرات ۳۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده گلستان تا مهرماه به پایان می‎رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همه دستگاه‌ها و مردم باید پای کار باشند و اسامی بی‌سوادان و کم‌سوادان را به آموزش و پرورش ارائه دهند تا بتوانیم برای سوادآموزی آنان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه استان در سوادآموزی کمبود اعتبار ندارد، گفت: هدفگذاری امسال سوادآموزی به 12 هزار و 500 نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به برگزاری‌ برنامه‌های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با رویکرد مهارت‌آموزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و سیل‌زده در حال انجام است.

 وی به بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده استان هم اشاره کرد و یادآور شد: در سیل اخیر به 324 مدرسه در استان خسارت وارد شد که حدود 300 مدرسه با انجام تعمیرات مهیای حضور دانش‌آموزان خواهد شد.

گوهری‌راد بیان داشت: برهمین اساس با همکاری سپاه و گروه‌های جهادی، خیران و گروه‌های مردمی مدارس تعمیری تا پیش از فرارسیدن مهرماه مرمت و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی گفت: برای احداث دوباره مدارس تخریبی نیز کمک‌های خوبی از سوی خیران و سازمان نوسازی مدارس انجام شده و احداث چند مدرسه بزرگ نیز در مناطق سیل‌زده استان آغاز شده است. قرار شد عوارض و پروانه ساخت این واحدها در مناطق سیل‌زده از خیران و آموزش و پرورش دریافت نشود که این امر روند کار را تسریع کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار