استاندار گلستان گفت: هرچند در چند سال اخیر گام بزرگی برای توسعه صنعت گلستان برداشته شده است اما صنعت این استان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

صنعت گلستان با نقطه مطلوب فاصله دارد/توسعه صنایع پشتیبان کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: حل مشکل برق منطقه ویژه اقتصادی اترک و توسعه شهرک های صنعتی استان از نیازهای اصلی بخش صنعت گلستان است که از طریق وزارت صمت به دنبال تحقق آن هستیم.

وی به موضوع جابه جایی انجام شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اشاره و بیان کرد: بنده مخالف رفتن مهندس قوانلو از گلستان بودم و در آیین گرامیداشت روز صنعت در گلستان به صراحت این موضوع را بیان کردم اما انتقال قوانلو با اصرار وزارتخانه انجام شد.

استاندار گلستان از آشنایی رئیس جدید صمت گلستان با ظرفیت ها و مزیت های بخش صنعت، معدن و تجارت گلستات به عنوان نقطه قوت نام برد و افزود: در سال های اخیر صادرات گلستان با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده و به ۲۲۰ میلیون دلار رسیده است اما گلستات ظرفیت های بی شماری برای توسعه در این بخش دارد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشاورزی، صادرات، بخش خدمات و بازار پول گلستان ماندگار بماند باید صنعت در استان ماندگار باشد.

حق شناس از صنعت به عنوان موتور محرک استان نام برد و ادامه داد: هرچند در ستل های گذشته گام بزرگی در حوزه صنعت و معدن استان برداشته شده اما این حوزه تا نقطه مطلوب فاصله  زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه صنایع پشتیبان بخش کشاورزی و تجارت در گلستان هستیم، تصریح کرد: برای اینکه صنعت گلستان ماندگار بماند نیاز داریم بازارهای هدف صادراتی جدید را شناسایی کرده و بتوانیم محصولات تولیدی در استان را به فروش برسانیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار