دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی گفت: پایان ساعت اداری تاریخ ۷ مردادماه خانواده خانم و پسر مقتول نسبت به قاتل اعلام رضایت کردند و بدین جهت قصاص دو نفر منتفی شد.

اعدام در ملاعام کردکوی لغو شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رادکانا؛ تابستان سال ۹۵ بود که خبر کشف جسد یک زن و یک پسر نوجوان در جنگل حوالی روستای درازنوی شهرستان کردکوی در کانال ها و رسانه های خبری استان گلستان بویژه شهرستان کردکوی منتشر شد.

خبری که بسیار دردناک و غم انگیز بود و بلافاصله این خبر از سوی مراجع انتظامی و قضایی در رسانه های خبر بازتاب بیشتری پیدا کرد.

چیزی از وقوع این حادثه نگذشته بود که خبر کشف جسد سوم متعلق به یک پیرزن در خانه ای در شهرستان بندرترکمن نیز به گوش رسید.

با اقدامات و بررسی های اطلاعاتی، پلیسی و قضایی پرده از این قتل برداشته و اعلام شد که قتل سوم نیز به دو قتل قبلی در شهرستان کردکوی مربوط می شود.

در نهایت دو نفر در این خصوص دستگیر شدند که از آن زمان تاکنون توسط دستگاه قضایی درحال محاکمه بودند تا اینکه اعلام شد قرار است، یکی از این افراد که قاتل اعلام شد در ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۹ مردادماه ۹۸ در شهرستان کردکوی در ملاعام به دار مجازات آویخته شود.

به همین منظور جهت پرداشتن از زوایای این حادثه و محاکمه قرار مصاحبه ای را با رمضان جمشیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در سال ۹۵ دو مورد کشف جسد در جنگل حوالی روستای کوهستانی درازنوی شهرستان کردکوی اتفاق افتاد که متعلق به یک خانم متولد ۵۷ و یک پسر متولد ۸۲ بوده است که بنا بر بررسی های بعمل آمده این دو مقتول مادر و فرزند بوده اند.

وی افزود: در پی کشف این دو جسد در این منطقه از شهرستان کردکوی چندی بعد جسدی دیگر مربوط به یک پیرزن در شهرستان بندرترکمن کشف شد که متولد ۱۳۳۴ بوده است.

رمضان جمشیدی با بیان اینکه پس از تحقیقات انجام شده از سوی نیروی انتظامی دو نفر مظنون اعلام شدند، ادامه داد: قاتل متولد ۱۳۷۱ بوده که بنا به انگیزه های مختلف که یکی از آن انگیزه ها مالی بوده مرتکب قتل و سرقت از مقتول شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در ابتدا خانم متولد ۵۷ در این ماجرا به قتل رسیده، سپس فرزند این خانم با چاقو به قتل رسید و قاتل متعاقب آن به شهرستان بندرترکمن رفته و مادر این خانم که شاهد سوار شدن دختر خود در داخل این ماشین بود را در منزلش به قتل رساند.

وی با عنوان اینکه پس از شناسایی و احکام صادر شده، برای اینکه پرونده مراحل تجدیدنظر خود را در دیوان عالی کشور طی کند، طبیعتا زمانی را طی کرد و اینکه در هر قصاص نفسی که صادر می شود تقاضای اولیای دم از لحاظ قانونی باید وجود داشته باشد و پس از آن استیذان قصاص نفس انجام شود این مراحل انجام شد، اظهار داشت: تا اینکه خانواده هر سه مقتول تقاضای اجرای قصاص کردند و بر این اساس مقرر شد برای ساعت ۶ صبح تاریخ امروز چهارشنبه ۹ مردادماه قصاص در ملاعام در شهرستان کردکوی اجرا شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: پایان ساعت اداری تاریخ ۷ مردادماه خانواده خانم و پسر مقتول نسبت به قاتل اعلام رضایت کردند و بدین جهت قصاص دو نفر منتفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی گفت: با عنایت به اینکه فقط تقاضای قصاص خانواده یک خانم مقتول مانده بود قانون بر این منوال است که هر گاه مردی بخواهد زنی را به قتل رساند و هر گاه قصاص انجام شود اولیای زن مقتول باید نصف دیه را تحت عنوان فاضل دیه قاتل را به خانواده قاتل پرداخت کنند لذا چون خانواده مقتول توان پرداخت این بخش از دیه را نداشتند اجرای قصاص را به زمان دیگری موکول کردند تا بتوانند فاضل دیه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: به همین خاطر اجرای قصاص امروز با توجه به آن شدتی که در وقوع داشته است و حکم صادر شد تا در ملاعام اجرا شود فعلا متوقف شد تا اگر بعدا ان شاالله به رضایت ختم شد که هیچ اما اگر موفق به پرداخت فاضل دیه شدند قصاص اجرا شود.

جمشیدی بیان کرد: با توجه به رضایت خانواده مقتولین، قاتل بنا به جنبه عمومی جرم باید به مدت ۱۰ سال روانه زندان شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی تأکید کرد: رعایت قوانین و مقررات برای هر شهروندی لازم و ضروریست طبیعتا موضوعاتی که اخلال در حق و حقوق مردم باشد و جایی که نظم و امنیت جامعه مختلف و آسایش عموم جامعه ثلب شود طبیعتا مطالبه مردم در اینگونه موارد از دستگاه های امنیتی و قضایی و انتظامی بیشتر است و این دستگاهها مقید هستند در اینگونه مواردی که قانون بر آنان تکلیف کرده و مطالبه عمومی هم بر  آن است شدت برخورد با مرتکبین بیشتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار