آغاز ویژه برنامه های هفته خبرنگار، حضور سفیر اتریش در گلستان، وقوع حریق در پارک ملی گلستان، دستگیری متهمان قتل امام جمعه اهل سنت روستای "رضا آباد و آغاز رقابت های بین المللی اسکواش قهرمانی غرب آسیا، از جمله خبرهای هفته گذشته استان گلستان بود.

استان گلستان در هفته ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه گلستان روز پنجشنبه و در نخستین روز از هفته گرامیداشت مقام خبرنگار با حضور در گلزار شهدای امام زاده عبدالله گرگان با آرمان شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

۱۷ مرداد به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

استان گلستان دارای ۷۳ نشریه شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصلنامه، دو فصلنامه و سالنامه، ۳۴ پایگاه خبری تحلیلی و ۶ نشریه الکترونیک دارای مجوز فعالیت است.

**

اشتفان شولتز (Stefan Scholz) سفیر اتریش در ایران روز سه شنبه در نشستی با استاندار و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان در گرگان دیدار کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر پایبندی کشورش به برجام گفت: حضورم در گلستان، یک گام کوچک ولی راهبردی اتریش برای توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور ایران و اتریش است.

استاندار گلستان هم در این دیدار گفت که  مسوولان این استان با هدف رونق بیشتر به اقتصاد و بهره بردن از همه ظرفیت‌های کشاورزی، تاریخی و طبیعی منطقه به دنبال احیای جاده تاریخی ابریشم هستند.

هادی حق شناس همچنین گفت که اتاق بازرگانی گرگان به دنبال وارد کردن ۲۰ هزار رأس گاو از اروپا است.

سفیر اتریش در مدت اقامت خود در گلستان از چند مکان گردشگری این استان نیز دیدن کرد.

**

سومین دوره رقابت های اسکواش قهرمانی مردان غرب آسیا با حضور ۲ تیم ایرانی و ۳ تیم خارجی در خانه اسکواش گرگان آغاز شد که در بخش انفرادی نماینده قطر به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

مسابقات بخش تیمی این رقابت ها فردا یکشنبه به پایان می رسد.

**

استمرار هوای ابری در بیشتر روزهای هفته گذشته موجب ناراحتی برخی کشاورزان به خصوص پنبه کاران شده چون به گفته آنان و تایید کارشناسان جهاد کشاورزی، مداوم بودن هوای ابری موجب شیوع انواع آفت ها در مزارع پنبه می شود.

**

رییس پارک ملی گلستان گفت: حریق عصر جمعه هفته گذشته چهارم مرداد در محدوده تفرجگاه آبشار این پارک با تلاش گروه های مختلف مردمی حاضر در پارک و نیروهای آتشبان به‌موقع کنترل و خاموش شد.

مهدی تیموری  افزود: این آتش که به دلیل سهل انگاری مسافران رخ داد، به حدود ۳۰۰ متر مربع از مساحت پارک ملی گلستان که بیشتر علفزار و درختچه بودند، خسارت وارد کرد.

**

به دعوت حق شناس استاندار گلستان، مسوولان روابط عمومی دستگاه های اداری استان از محدوده خشکی خلیج در ساحل نوکنده از توابع شهرستان بندرگز دیدن کردند.

به گفته مدیر روابط عمومی استانداری گلستان؛ بین هشت تا ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده و اگر در این زمینه چاره اندیشی نشود منطقه با مشکل ریزگردها مواجه خواهد شد.

**

متهمان قتل امام جمعه اهل سنت روستای "رضا آباد" از توابع شهرستان رامیان در شرق استان پس از هشت ماه کار اطلاعاتی، پلیسی و تخصصی توسط کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی شناسایی و هفته گذشته دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی گلستان: سه متهم حرفه‌ای و اعضای باند "برادران جنگی" پس از دستگیری و در مواجهه با مستندات غیرقابل انکار، به قتل "مولوی عبدالغفور جمالزهی" اعتراف و دلیل آن را مشکلات شخصی بیان کردند.

مولوی عبدالغفور جمالزایی از علمای بلوچ گلستان و امام جمعه اهل سنت روستای رضاآباد شهرستان رامیان در شرق استان ۶ آذر پارسال پس از اقامه نماز صبح در نزدیکی منزل شخصی اش از پشت مورد هدف گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت و کشته شد.

**

 در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در جمعه هفته گذشته در ماده پرش سه گام حمیدرضا کیا از گلستان با پرشی به طول ۱۶ متر علاوه بر کسب عنوان نخست، رکورد ملی این ماده را در رده سنی جوانان بهبود بخشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار