همایش کشوری شعر پریسکه با حضور پریسکه سرایان کشوری و بنیان گذار شعر پریسکه ایران«علیرضا بهرهی» همراه با کارگاه آموزشی در روز پنج شنبه ١٠ مردادماه٩٨ تالارفخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

برگزاری همایش کشوری و کارگاه آموزشی شعر پریسکه در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  ابتدا از ساعت ١٦ تا ١٨ کارگاه آموزشی شعر پریسکه زیر نظر بنیان گذار شعر پریسکه علیرضا بهرهی در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

این مدرس شعر پریسکه در این کارگاه گافت: پریسکه یک قالب جدید شعر ایرانی است که براساس فرهنگ اسلامی ایرانی و با رویکرد مقابله با ورود عرفانهای نوظهور و عرفانهای شرقی ایجاد شده است. پریسکه متشکل از ٢ یا ٣ یا ٤ فصل)مصراع) بوده و شاعر می تواند در صورتی که تمام ویژگیهای شعر پریسکه را رعایت کند، دریک فصل هم شعر بگوید.

وی با اشاره به اینکه شعر پریسکه، شعر امروز است، ادامه داد: پریسکه می تواند سپید و نیمایی یا موزون و مقفی باشد به شرط آنکه تساوی عروضی در فصل ها اعمال نشود.

در ادامه برنامه همایش کشوری شعر پریسکه با  حضور پریسکه سرایان کشوری و بنیان گذار شعر پریسکه  ایران«علیرضا بهرهی» مدیر کل و معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از شاعران برپا شد.

سخنرانی و قدردانی عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از علیرضا بهرهی و پریسکه سرایان، شعر خوانی و اجرای موسیقی آوای ایرانی با هنرنمایی فرهاد قلی نژاد  و اهدای لوح تقدیر به مدرس و پریسکه سرایان از جمله برنامه های شاخص همایش کشوری شعر پریسکه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار