متقی گفت: نخستین جشنواره ملی آیین ازدواج ایران زمین از عصر امروز (شنبه ۱۲ مرداد) آغاز به کار خواهد کرد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی آیین ازدواج ایران زمین در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمود متقی» امروز(شنبه 12 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از 12 مرداد برنامه‎های هفته ازدواج در استان گلستان آغاز می‎شود.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: در هفته ازدواج نخستین جشنواره ملی آیین ازدواج ایران زمین را در مدت سه روز درگرگان و در زمین چمن مصنوعی شماره یک امام خمینی(رحمه الله علیه) برگزار خواهیم کرد.

 

متقی یادآور شد: در ساعت 17 عصر امروز( 12 مرداد) مراسم افتتاحیه این جشنواره را خواهیم داشت  و در این جشنواره آیین ازدواج اقوام به نمایش گذاشته می‎شود.

 

وی بیان کرد: استفاده از موسیقی محلی و اجرای زنده هنرمند خوب کشور «میثم ابراهیمی» را در امروز در جشنواره ملی آیین ازدواج ایران زمین خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: روز دوم این جشنواره نیز نمایش طنز «خواستگاری و ازدواج»، آیین‎های ازدواج اقوام و موسیقی را خواهیم داشت  و در روز سوم مراسم  اختتامیه، آیین ازدواج اقوام، تجلیل از زوجین برتر و خیرین ازدواج و یک برنامه‎ای طنز با هنرمندی «محمود ایرانی» و تقلید صدا و طنز انجام می‎شود.

 

متقی از حضور 15 قومیت مختلف کشور در این جشنواره خبر داد و  متذکر شد: در طول این جشنواره نیز غرفه های نمایشگاهی در این مجموعه در نظر گرفته شده و در این غرفه‎های مشاوره رایگان برای پیش از ازدواج و پس از آن، سبک زندگی اسلامی،  بارداری،  تغدیه و  مذهبی پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه در این 40 غرفه خدمات ازدواج، سوغات، صنایع دستی و طبخ غذاهای سنتی اقوام مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: این جشنواره برای نخستین بار در سطح کشور به میزبانی استان گلستان برگزار می‎شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار