مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین سال آینده با حضور اقوام مختلف کشورهای آسیای میانه برگزار می‌شود.

جشنواره اقوام سال آینده با حضور کشورهای آسیای میانه برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛ ابراهیم کریمی در حاشیه روز پایانی جشنواره اقوام  اظهار داشت: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین سبب معرفی ظرفیت‌ها و پتانسل‌های استان گلستان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

جشنواره اقوام

وی افزود: استان گلستان در بخش‌های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که برگزاری این جشنواره سبب معرفی بیشتر این ظرفیت‌ها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان نگارستان ایران است و اقوام مختلف با صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و برگزاری این جشنواره سبب تبادل فرهنگ و ارتباط بیشتر بین اقوام می‌شود.

کریمی گفت: مقرر شده که جشنواره اقوام از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود و اقوام مختلف کشورهای آسیای میانه در جشنواره حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان همچنین سبب ایجاد نشاط در بین مردم استان در روزهای پایانی تابستان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در این جشنواره غرفه‌های زیادی نیز در حوزه گردشگری روستائی با هدف رونق زندگی روستائی و سنتی دایر شد.

کریمی با اشاره به اینکه برگزاری ازدواج سنتی اقوام محور برکزاری جشنواره امسال بود، افزود: این مراسم ازدواج سنتی با هدف ایجاد انگیزه بین جوانان و حفظ این میراث گذشته و ترویج ساده زیستی برگزار شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار