فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال 43 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آتش سوزی ها 159 فقره بود.

کاهش چشمگیر وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ حبیب بزی در مراسم روز جنگلبان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته 159 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان داشتیم که در این آتش سوزی ها 272 هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت و مرتع طعمه حریق شدند. 

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال 43 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی داشتیم که 2 هکتار درجنگل طبیعی، یک هکتار در جنگل دست کاشت و موارد دیگر در مراتع به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خوب آب و هوایی، پوشش گیاهی خوبی را در سطح استان داریم که احتمال حریق را افزایش می دهد و در همین راستا اقدامات پیگیرانه را به جدیت در دستور کار قرار دادیم.

بزی گفت: به منظور جلوگیری از سرایت آتش از مزارع کشاورزی به جنگل ها، بیش از یک هزار کیلومتر آتش بر در مرز بین مزارع و جنگل ها ایجاد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: مرمت 75 کیلومتر از جاده ها را به منظور دسترسی به مناطق در معرض خطر آتش سوزی را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون کار مرمت بیش از 20 کیلومتر به پایان رسیده است.

ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار