مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبر داد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از مهار 22 فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‎های استان خبر داد.

مهار 22 فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‎های گلستان

به گزارش گلستان24، ابوطالب قزلسفلو صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: طی دو یا سه روز گذشته نفس طبیعت در استان گلستان به شماره افتاد و جنگل‎های این خطه شمالی 22 حریق را تجربه کرد که تاکنون این تعداد آتش‎سوزی به همت نیروهای امدادی و بسیج مردمی مهار شده است.

وی تصریح کرد: بعد از بارش برف و یخبندانی که اخیرا استان گلستان را دربرگرفت بخش‎های وسیعی از استان گلستان درگیر وزش باد شد و خشکی سطح جنگل‎ها شرایط آتش‎سوزی را فراهم کرد به طوری که طی روزهای گذشته جنگل‎های این خطه شمالی 22 حریق را تجربه کرد که به همت نیروهای امدادی و بسیج مردمی مهار شده است.

کشاورزان از آتش زدن علف‎های هرز در حاشیه مزارع خود به شدت پرهیز کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از کشاورزان استان خواست از آتش زدن علف‎های هرز در حاشیه مزارع خود به شدت پرهیز کنند و گفت: کسانی که به جنگل‎ها و تفرجگاه‎های استان می‎روند از روشن کردن آتش بپرهیزند چراکه مدیریت کردن آتش بسیار سخت است.

قزلسفلو افزود: از دامدارانی که در طبیعت و حواشی جنگل‎ها حضور دارند انتظار داریم که همکاری لازم را داشته و آتش روشن نکنند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته 22 فقره حریق در سطح استان رخ داد، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دهیاران روستاها، شوراهای اسلامی، بخشداران، فرمانداران و مسؤولان پایگاه‎های بسیج و نیروهای مردمی توانستیم تاکنون 21 مورد حریق را مهار کنیم.

قزلسفلو با اشاره به اینکه یک مورد آتش‎سوزی باقیمانده مهار اولیه شده است، ابراز کرد: اکنون پیگیر اطفای حریق هستیم تا به طور کامل بتوانیم آتش را مهار کنیم.

* عامل انسانی باعث بروز حریق در جنگل‎های گلستان شد

مدیرکل محیط زیست گلستان نیز در همین رابطه با اشاره به اینکه متاسفانه در چند روز اخیر شاهد بروز آتش‎سوزی در برخی از جنگل‎های استان گلستان بودیم، گفت: مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به طبیعت روی آوردند که متاسفانه منجر به آتش‎سوزی در برخی از جنگل‎های استان گلستان شد.

اسماعیل مهاجر افزود: مردم آتش را در جاهایی که مجاز است روشن کنند و بعد از پایان تفرج حتما اقدام به خاموش کردن آن کنند زیرا روشن گذاشتن آتش در طبیعت خسارات جبران‎ناپذیری را به جنگل‎ها وارد می‎کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار