عضو مجمع نمایندگان استان گلستان:

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تصریح کرد: وام‌های جبران خسارات کشاورزان به هیچ وجه کفاف خسارات را نمی‌دهد و صرفاً در حد یک کمک است. در زمینه مسکن هم اوضاع بدین منوال است و وام‌ها کفاف هیچ اموری را نمی‌دهد.

وام‌های جبران خسارات کشاورزان به هیچ وجه کفاف خسارات را نمی‌دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربیتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، درباره بازسازی مناطق سیل‌زده، گفت: پس از فروکش کردن سیل اخیر ارزیابی‌های اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آب‌گرفتگی شهرستان آق‌قلا یک ماه به طول انجامید، افزود: پیرو این سیل ارزیابی‌های دستگاه‌ و وزارتخانه‌هایی همچون وزرات راه و شهرسازی و ستاد بحران صورت گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر اقدامات بنیاد مسکن درباره ساخت‌وساز منازل تخریبی آغاز شده است که رضایت‌مندی نسبی از این فرآیند و فعالیت‌ها وجود دارد.

تربتی‌نژاد با اشاره به جبران خسارت کشاورزان در مناطق سیل‌زده بیان داشت: در حال حاضر پرداخت وام جبران خسارات کشاورزان آغاز شده است که البته این فرآیند مقداری کُند پیش می‌رود.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تصریح کرد: وام‌های جبران خسارات کشاورزان به هیچ وجه کفاف خسارات را نمی‌دهد و صرفا در حد یک کمک است. در زمینه مسکن هم اوضاع بدین منوال است و وام‌ها کفاف هیچ اموری را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: این وام‌ها به هیچ وجه جوابگوی خسارات وارده نیست.

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منایع طبیعی» مجلس اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات و فعالیت‌ها انجام می‌شود و این موضوع از سوی یکسری ارگانها همچون بنیاد مسکن مقداری سریع‌تر صورت می‌پذیرد. اقدامات ارگان‌های دولتی مقداری کُند است.

نماینده گرگان و آق‌قلا تاکید کرد: انتظار داریم اقدامات با سرعت بیشتر عملیاتی شود و مسئولین همچنان در این مناطق حضور داشته باشند.

این نماینده اظهار داشت:  انتظار داریم بنیاد مسکن در زمینه ارائه خدمات و تکمیل خانه‌های سیل‌زدگان سرعت بیشتری به کار دهد تا قبل از فصل سرما مردم را در خانه‌ها جای دهیم چرا که در حال حاضر بخشی مردم در خانه‌های کرایه‌ای و بخشی در خانه‌های مجاور ساکن شده‌اند.

وی با اشاره به سرنوشت طرح حمایت از سیل‌زدگان در مجلس تصریح کرد: می‌کوشیم تا این طرح هر چه سریع‌تر در مجلس مطرح شود و اگر این طرح مطرح شود حتما نمایندگان آن را تصویب خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار