آیت‎الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص مکاتبه با رئیس قوه قضائیه، موسسات تحت نظارت وی ، دغدغه‎های نماینده ولی فقیه در استان و انتظارات از خبرنگاران پاسخ داد.

از دغدغه‎های آیت‎الله نورمفیدی در گلستان تا علت مکاتبه با رئیس قوه قضائیه

به گزارش گلستان ۲۴؛  « آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» امروز( دوشنبه ۱۴  مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بیانیه گام دوم به مفهوم  جوانگرایی نیست ، جوان ویژگی‎ها و خصوصیات‎هایی دارد و ممکن است افرادی که از  سن بالایی نیز برخوردار هستند خصوصیات جوانان را داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری بیش از ۸۰ سال سن دارد و مثل یک جوان ۲۵ ساله با نشاط ،محکم و قوی در همه صحنه‌ها فعال است ، بنده نیز خود تلاش می‎کنم که هر روز حداقل نیم ساعت پیاده‎روی داشته باشم و کارهایی که به من واگذار شده را بهترین شکل انجام دهم.

 

مسئولان استان راه را برای جوانان باز کنند

آیت‌الله نورمفیدی گفت: درخواست دارم که از همه مسئولان استانی راه را برای جوانان باز کنند و این کشور باید یک روزی به وسیله جوان‌ها اداره شود و باید بر روی این نسل کار کنیم و این توصیه را به استاندا و همه مسئولان استانی دارم.

 

 

وی  با بیان اینکه «حوزه علمیه امام خمینی» (ره)، «مکتب الزهرا» (س)، «موسسه فرهنگی میرداماد» و در قم «تشکیلات دارالمعرفه» یک مجموعه هستند که کار اصلی‌شان کار فرهنگی است، اظهار کرد: موسسه میرداماد شاید اساسی‌ترین و تخصصی‌ترین کتابخانه در استان‌های شمالی کشور باشد که ۱۳۰ هزار کتاب در آن مکان جمع آوری شده است.

 

وی تصریح کرد: دانش‌نامه گلستان کار موسسه فرهنگی میرداماد است که یکی از کتاب‌های ماندنی برای استان گلستان خواهد بود و کتال‌هایی نیز در مسائل عبادی و دیگر حوزه‌ها جمع‌آوری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: حوزه علمیه و مکتب الزهرا( سلام الله علیه) و خانم‌های با سواد  و عالم تربیت می‎شود و  موسسه بنیاد نور درآمدی که دارند صرف از این مسائل تامین می‎شود.

 

آیت‎الله نورمفیدی با بیان اینکه  موسسات و شرکت‎های دیگر و یا این  موسسات هیچ کدام به نام‌من نیست و به من ربطی ندارد، گفت: از دیرباز رسم بوده که شخصیت‌های برجسته موسسات تاسیس می‌کردند و برای آنها پشتیبانه مالی مثل موقوفات در نظر می‎گرفتند و لذا  در شهر گرگان برخی مدارس موقوفات دارند و این پشتیبانه‌ها نیز مثل همین موقوفات هستند.

 

 

وی افزود: اگر روزی این موسسات منحل شود تمام آنها مربوط به استان گلستان است و درآمدی اگر دارد باید خرج امور خیریه و فرهنگی شود و کجای این کار ضعف دارد.

 

اعتقاد به استاندار بومی داشتم ولی به دلیل اختلاف نظرها دیگر دخالت نکردم

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خصوص انتصاب استاندار گلستان یادآور شد: به دنبال استاندار بومی بودم و تا لحظه آخر این موضوع را پیگیری کردم آقایان واعظی و جهانگیری تماس گرفت و به موردی منتهی شد و دیدم که اختلاف بین خود این مجموعه است و در این زمان دیگر دخالت نکردم.

 

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: نظرم را در مورد استاندار گلستان بیان کردم  ولی گویا دیگر تیغ من برندگی برای استاندارد بومی نداشت و تاکید من تا آخرین لحظه استاندار بومی بود و در نهایت نیز دو گزینه نهایی شد که یکی از آنها بومی بود و  در نهایت منجر به انتخاب دکتر حق‎شناس شد.

 

وی به نامه به آیت‎الله رئیسی در خصوص مبارزه با مفاسد و زمین‎خواری اشاره کرد و گفت:  مسئله منابع طبیعی از روز نخست برای من اهمیت داشت و نسبت به زیارت نیز نظرم این بود که زیارت یک روستایی است که می‌تواند جاذبه گردشگری بالایی داشته باشد و همیشه نگاه من بود که طرح جامع برای زیارت تصویب شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان کرد: روستای زیارت باید مورد توجه قرار گیرد و حیف است که آن را رها کنیم و وعده در خصوص طرح جامع برای زیارت داده شده ولی در عمل  کاری اتفاق نیفتاد، برخی تصور می‌کنند من می‌توانم در مسائل اجرایی دخالت کنم.

 

تاکید کردم آیت‎الله رئیسی محکم و قرص وارد موضوع منابع طبیعی شود

آیت‎الله نورمفیدی افزود: رفع مشکلات مذهبی، مسایل دینی و سیاسی بر اساس حکم مقام معظم رهبری برعهده بنده است و در فعالیتم  محدودیت دارم و در مسائل قضایی و اجرایی جایگاه رسمی ندارم و دخالت در این حوزه خارج از وظایف بنده است.

 

وی یادآور شد: پیگیری‎ها من در این حوزه بر اساس یک رابطه امر به معروف است و در حدی که جزو اختیارات من است انجام وظیفه می‎کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: نامه‎ای که برای آیت‎الله رئیسی نوشتم  در خصوص مبارزه با فساد نیز بود  و تقاضا کردم که به وعده‎ای که بیان کردید محکم و قرص وارد این موضوع شوید و در حوزه منابع طبیعی نیز عرض من این بود که این ورود پر سر و صدا نباشد و در کل کشور به موضوع منابع طبیعی اهمیت داده شود و پیگیر این موضوع باشید.

 

آیت‎الله نورمفیدی بیان کرد: منابع طبیعی مسئله مهمی است و باید پیگیری شود  و در تصمیم‌گیری‌ها تمرکزی برای حل مشکلات منابع طبیعی و محیط‎زیست به وجود بیاید.

 

 

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص مهمترین دغدغه‎ای رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در  توسعه و حل مشکلات فرهنگی استان گفت: به عنوان عالم دینی و یک طلبه دغدغه اساسی من این است که راه خدا را برای مردم درست تبیین کنم و فکر می‌کنم در این مدت در حد توانم در این مسیر گام برداشتم تا از دین خدا درست دفاع کنم .

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد:  مذهب و راه اهل البیت( علیه‎السلام) دغدعه اساسی من است و متعهد تلاش می‎کنم که صادقانه و درست در این مسیر عمل کنم و وظیفه من به عنوان یک عالم دینی همین مهم است.

 

از روز نخست انقلاب نسبت به وحدت گلستان دغدغه‎مند بودم

آیت‎الله نورمفیدی بیان کرد: در دوران انقلاب مسئولیت‌هایی من در حوزه مسایل سیاسی و دینی بود و یکی از دغدغه‌های که دارم  وحدت است و همه مردم این موضوع را می‎‎دانند.

 

وی متذکر شد: از روزهای نخست انقلاب نسبت به وحدت بین فرق اسلامی و اقوامی که در این استان زندگی می‌کنم دغدغه داشتم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان عقب‎ماندگی‎هایی زیادی دارد، افزود: توسعه استان یک دغدغه‎ای بود که همواره دارم و از هر استانداری که وارد این استان شد این موضوع را مطالبه کردم.

 

آیت‎الله نورمفیدی اظهار کرد: خواسته اصلی من از استانداران پیشرفت استان بود و این استان عقب افتاده است و باید پیشرفت کند.

 

وی تصریح کرد:  در دیداری که با نمایندگان از سوی دولت داشتم در خصوص استان و انتظارات من از دولت سوال پرسیدند و بیان کردم که بنده  خواسته زیادی دارم و یکی از موضوعات در آن جلسه اشاره شد موضوع راه‎آهن گرگان به ترکمنستان بود که می‎تواند توسعه خوبی برای استان به وجود بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: زهکشی اراضی شمالی استان نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد دولت به مردم  این وعده را بیان کرده بود و توسعه متوازن استان از دغدغه‎های دیگر من است و در  حد توان نیز  این موضوعات را پیگیری می‎کنم.

 

آیت‎الله نورمفیدی با بیان اینکه مردم مشکلات دارند و مسائل اقتصادی مشکل اساسی مردم است، عنوان کرد: درست است که  در انقلاب اسلامی کارهایی زیادی انجام شده  و از سوی مشکلات در زندگی مردم نیز وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بیکاری نسل جوان مشکل یکی دیگر از دغدغه‎های من است و هرچقدر که در توان دارم این موضوع را پیگیری می‎کنم، افزود: نسبت به توسعه استان دغدغه داشتم و اگر از استانداران گلستان این سوال را بپرسید قطعا به این حقیقت اعتراف می‎کنند.

 

توجه به منزلت اجتماعی خبرنگاران

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتظارات نماینده ولی فقیه در استان از رسانه‎ها گفت: خبرنگاری کار بسیار سختی است و هم سخت است و هم ظریف و اینکه بیان می‌شود سخت است به خاطر آن است که خبرنگار در موارد حساس و جاهای سخت باید حضور یابد و در سیل، زلزله و مشکلات اجتماعی باید ایفای نقش کند و سر بزنگ‎ها و به موقع خود را برساند.

 

آیت‎الله نورمفیدی تاکید کرد: وقتی حادثه‎ای پیش می‎‎آید برداشت‎های متفاوتی نسبت به آن می‎شود و این خبرنگار است که باید بیانش نزدیک به واقعیت باشد.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران در  انعکاس خبر و یا برداشت  درست از حادثه اهتمام داشته باشند، افزود:  گاهی خبرنگاران موضوعی را منعکس می‌کند ولی در بیان طوری دیگری برداشت می‎شود و مردم و مسئولان نیز باید برداشت درستی از اخبار داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: خبرنگاری یکی از کارهای سخت است و دولت و مردم باید به این قشر توجه بیشتری داشته باشند، اکثر خبرنگاران حقوق ناچیزی دارند و باید به منزلت اجتماعی خبرنگاران توجه شود.

 

 

آیت‎الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: خبرنگار در برخی از کشورها از نظر منزلت اجتماعی به شکلی است که می‌توانند بسیاری از مکان‌ها حضور یابد و باید منزلت اجتماعی خبرنگار مورد نظر باشد.

 

وی به تخریب‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:  خبرنگاران نباید نسبت به این موضوعات بی‎تفاوت باشد و  مطالب را صادقانه مطرح کنند و این مشکلاتی که در فضای مجازی ایجاد شده داده همه را در آورده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان  بیان کرد:  از سویی احترام امام زاده را  بایدمتولی نگاه دارد و خبرنگاران در میدان عمل به شکلی ورود  پیدا کنند که به آنها توجه بیشتر شود.

 

آیت‎الله نورمفیدی به سابقه نماز جمعه در گرگان اشاره کرد و افزود: نماز جمعه در گرگان قدمت زیادی دارند و روزی که نماز جمعه در تهران برپا شد در همان روز نیز در گرگان نماز جمعه برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار