هاشمیان خبر داد:

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب تخصصی در گرگان ، گنبدکاووس و دادگاه تجدید نظر استان دایر می شود.

تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده های میراث فرهنگی در گلستان

به گزارش گلستان24، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: شعب تخصصی در گرگان ، گنبدکاووس و دادگاه تجدید نظر استان دایر می شود.

وی گفت: با راه اندازی این شعب ، رسیدگی به پرونده های حوزه  ی میراث فرهنگی و گردشگری ، هم تخصصی می شود و هم سرعت می گیرد .

هادی هاشمیان از  تشکیل کارگروه مشترک قضات و کارشناسان میراث فرهنگی هم خبر داد و گفت : تشکیل این کارگروه  به روند رسیدگی به جرائم حوزه ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و آسیب شناسی آن کمک می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه با اشاره به مشکل بیکاری و اقتصادی موجود در استان گفت : رونق گردشگری و صنایع دستی سبب اشتغال و کاهش جرم می شود .

هادی هاشمیان افزود : حضور مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در کمیته ی حمایت قضایی از سرمایه گذاری و شورای حفظ بیت المال می تواند به  رونق سرمایه گذاری در این بخش و حفظ و حراست از میراث های فرهنگی و معنوی استان کمک کند.

ساماندهی واحد های اسکان مسافران در استان ، آموزش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی از دیگر محورهایی بود که در جلسه مسئولان قضایی و مسئولان حوزه ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در باره ی بحث و گفتگو شد .


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار