مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: برای لایروبی رودخانه‌های استان سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالیکه مجموع اعتبارات مهندسی رودخانه استان تاکنون بیشتر از ۵.۵ میلیارد تومان نبوده است.

لایروبی رودخانه‌های گلستان سالانه ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌ها به تنهایی نمی‌تواند میزان آب‌گذری را افزایش دهد و جلوی سیلاب را بگیرد. در کنار لایروبی باید به تعریض رودخانه‌ها هم فکر کرد که البته این موضوعات نیز به علت وجود شهرها و روستاها و سازه‌های تقاطعی در اطراف رودخانه‌ها چندان امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به طول دو هزار و 700 کیلومتری رودخانه‌های استان گفت: به طور متوسط سالانه باید 600 کیلومتر از طول رودخانه‌های استان لایروبی شود که برای انجام این کار به 300 میلیاردتومان اعتبار در سال نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان داشت: این در حالی‌است که مجموع اعتبارات مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی، رپرگذاری، اصلاح مسیر و غیره تا کنون بیشتر از 5.5 میلیارد تومان نبوده است.

وی افزود: با این وضعیت اعتباری نمی‌توان توقع داشت که کارها به صورت 100 درصدی انجام شود. با اینحال هیچ کدام از بخش‌ها را به علت نبود یا کمبود اعتبار متوقف نکرده‌ایم. از زمان سیل تاکنون حدود 100 کیلومتر از رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود لایروبی شد.

نظری در ادامه به پیشرفت 70 درصدی سد نرماب اشاره کرد و گفت: اگر این سد در زمان تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسید دست‌کم 30 درصد از خسارت‌های سیل اخیر کاهش پیدا می‌کرد.

وی افزود: طبق قول مسئولان قرار شد 200 میلیارد تومان اعتبار به سد نرماب اختصاص پیدا کند تا بتوان تا آخر امسال این سد را آبگیری کرد اما هنوز اعتبار به اندازه کافی به این پروژه اختصاص پیدا نکرده است. ضمن اینکه 200 میلیارد تومان بدهی به پیمانکار پروژه داریم.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار