دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا چهارشنبه 23 مرداد ماه 98 با حضور در مرکز پایش و مانیتورینگ هواشناسی استان گلستان ضمن بازدید از بخش های مختلف ستادی با نوربخش داداشی مدیر کل و کارکنان هواشناسی استان دیدار و گفتگو کرد.

بازدید تربتی نژاد از هواشناسی استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، در ابتدای این جلسه داداشی مدیر کل استان ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت:

جا دارد از زحمات دکتر تربتی نژاد به جهت حمایت و پیگیری در بحث رادار هواشناسی که در سفر ریاست محترم جمهور به استان مطرح نمودند تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود : به علت تغییرات اقلیمی رخ داده پدیده های هواشناسی مانند رگبار باران در مناطق مستعد رخ میدهد که رصد و اطلاع رسانی این امر با تجهیز استان به رادار هواشناسی میسر می شود که قطعا" موجب کاهش خسارات جانی و مالی نیز میگردد.

داداشی در ادامه از نصب و راه اندازی اولین سکوی مجهز دریایی هواشناسی در مرز آبی ایران و ترکمنستان که اخیرا" افتتاح و به بهره برداری رسید گفت و از کارسازی لازم در تولید داده در این زمینه که در کلیه مطالعات مربوط به دریا و کاهش خسارت ها به صیادان، پرورش دهندگان میگو و ماهی و نجات خلیج گرگان خبرداد.

داداشی در ادامه گفت: علیرغم داشتن ایستگاههای مختلف هواشناسی در استان در بحث تولید داده در ارتفاعات استان بخصوص در زیارت برای صدور و پیش آگاهی های مربوط به آتش سوزی جنگل و منابع طبیعی چالش هایی را داریم که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم این امر را نیز به سرانجام برسانیم.

دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های مدیر کل استان به تجهیزات مورد نیاز هواشناسی گفت : در گزارش سرکار خانم تاج بخش در مجلس اهمیت وجودی هواشناسی و کاربرد آن در بخش های مختلف برای نمایندگان محرز گردید و اینجانب نیز در گزارشی به رئیس قوه قضائیه به نوبه خود حمایت و دفاع لازم را از عملکرد سازمان هواشناسی و بخصوص هواشناسی گلستان در سیل اخیر به عمل آوردم.

وی افزود: در نشست مجمع نمایندگان استان به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر انجام سایر امورات نمایندگی برای استان بتوانیم امورات زیر بنایی و ساختاری را در دستور کار قرار دهیم که بحث رادار هواشناسی از جمله این موارد می باشد.

تربتی نژاد ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکرخود از مجموعه هواشناسی استان گفت : مدیران کل با مشاوره خوب به نمایندگان و نمایندگان نیز با حمایت های لازم از نقطه نظرات مثمر ثمر مدیران کل استانی میتوانند کارهای خوبی را برای استان رقم بزنند.

در پایان این نشست داداشی مدیر کل هواشناسی استان ضمن تشکر از حضور دکتر تربتی نژاد در هواشناسی استان خواستار برگزاری یک نشست مشترک با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و مجمع نمایندگان استان در سازمان مرکزی شد که این امر مورد موافقت قرار گرفت و مقرر گردید با انجام هماهنگی های لازم در اوایل شهریور ماه این نشست مشترک برگزار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار