لطفی گفت: در سال‌های گذشته تنها کمتر از ۳۰ هکتار به گیاهان دارویی اختصاص یافته بود و امسال ۳۷۲ هکتار در شهرستان گرگان قطعی شده و در حال کشت است.

کشت ۳۷۲ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرحیم لطفی، عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: علی‌رغم وجود ظرفیت زیاد در ایران کمتر از  دو درصد تولید گیاهان دارویی در دنیا مربوط به ایران است.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: بسیاری از تولیدات گیاهان دارویی در ایران به شکل خام فروشی است و از سویی برای فرآوری گیاهان دارویی اقدامی در استان نشده است.

لطفی به ظرفیت تولیدات گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: توانستیم از تجریبات سال‌های گذشته در تولید گیاهان دارویی که موفقیت‌هایی در این زمینه وجود داشت را در شهرستان گرگان عملیاتی کنیم.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته تنها کمتر از ۳۰ هکتار به گیاهان دارویی اختصاص یافته بود و در امسال ۳۷۲ هکتار در شهرستان گرگان قطعی شده و در حال کشت است.

 

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه ۱۲۰ هکتار از گیاهان دارویی گل محمدی است که در ارتفاعات کشت می‌شود، افزود: حدود ۹۰ هکتار گل گاو زبان در گرگان کشت شده است.

 

لطفی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ هکتار سیاه‌دانه در شهرستان گرگان کشت شده است، متذکر شد: نعناع فلفی از دیگر گیاهان دارویی است که در گرگان کشت شده است.

 

وی افزود: بیش از ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در حال کشت است و از نظر اقتصادی بسیار برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار