در حالی که بازار خرید و فروش نوشت‌افزار در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس داغ شده؛ می‌طلبد که مسوولان متولی از تولیدات ایرانی اسلامی که با فرهنگ کشورمان سازگاری دارد حمایت جدی کنند و این حمایت به صورت مقطعی و غیرکارشناسی نباشد.

عرضه «نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی» در انتظار برنامه‌ریزی مسوولان متولی

به گزارش گلستان ۲۴؛ ثمره حمایت از کالای ایرانی اسلامی را می‌توان در برپایی نمایشگاه‌های فاخر به نظاره نشست، اما بازاری که این روزها در سیطره نوشت‌افزارهای خارجی قرار گرفته و دانش‌آموزان نسبت به آن تمایل و رغبت نشان می‌دهند حکایت از آن دارد که مسوولان فرهنگی و متولی دغدغه چندانی نسبت به این مسئله ندارند و برنامه‌ریزی و نظارت در این حوزه جدی نیست.

مدیر آموزش و پرورش گرگان پیرامون حمایت از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سال گذشته با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه مشترکی در برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی داشتیم که یک هفته قبل از بازگشایی مدارس این اتفاق به ثمر نشست.

بهجت تربتی‌نژاد بیان کرد: اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان این ظرفیت را داشته باشد که در برپایی نمایشگاه به میدان آید ما هم استقبال می‌کنیم.

در این معرکه بازار که الگوهای غربی بر روی لوازم‌التحریر ایرانی مانور قدرت می‌دهند و با دانش‌‌آموزان همزادپنداری می‌کنند، انتقال پیام اسلامی به کسانی که قرار است آینده‌سازان این مرز و بوم شوند کمی سخت شده و می‌طلبد که مسوولان فرهنگی و متولی همچنین افراد دغدغه‌مند راهکار مناسبی در این راستا اتخاذ کنند.

 

*بازار با خواسته‌های فرهنگی هماهنگ نیست/ جای خالی نوشت‌افزارهای هدایتگر اسلامی

پدری که خودش را محمد درویشی معرفی می‌کند و برای خرید کیف مدرسه به همراه فرزندانش فاطمه و امیر ساعتی در بازار است و هنوز نتوانسته آنچه دلخواه بچه‌هاست پیدا کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: اصلا دوست ندارم روی لوازم‌التحریر فرزندانم عکس‌های خارجی باشد، آنها باید با فرهنگ کشورمان آشنا شوند اما انگار بازار با خواسته‌های فرهنگی هماهنگ نیست.

این پدر 39 ساله که کارمند یک شرکت خصوصی است از مسوولان انتظار دارد که از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود تا آثار تولید ملی در بازار تبلور بیشتری پیدا کند، البته کیفیت، تنوع و جذابیت آیتم‌هایی است که تولیدکننده باید به ذائقه مشتری توجه کند.

 

درویشی که نوشت‌افزارها را به مثابه یک رسانه می‌داند، می‌گوید: گاهی یک حدیث و روایت، یا عکس دختربچه باحجاب و پسربچه درسخوان بر روی لوازم‌التحریر نقش می‌بنند حکم هدایتگری دارد، تلنگر ایجاد می‌کند، ذهن پرسشگر کودک را به سوال و جواب قانع‌کننده تمرکز می‌دهد، همه اینها گویای این واقعیت است که باید بازار ما اسلامی باشد، کالای داخلی حمایت شود.

* «تخفیف و تجمیع» مزیت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

مادر دیگری که دست دختر 10 ساله‌اش را گرفته تا خرید مدرسه انجام دهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همیشه در ایام مختلف سال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ایجاد می‌کنند که هم تخفیف خوبی دارد و هم لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان در یکجا تجمیع است اما انگار امسال خبری نیست.

 

مادر سارا ادامه می‌دهد: هنوز یکماه دیگر تا بازگشایی مدرسه وقت داریم، خوب است که مسوولان به فکر والدین باشند و دغدغه خاطر ما را کم کنند، استفاده از تولیدات داخلی خوب است به شرطی که کیفیت داشته باشد.

حرف‌های برخی مردم برای حمایت از تولید داخل و استفاده از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی شنیدنی بود، حرف‌هایی از جنس مطالبه‌گری که نیازمند عملیاتی شدن است، بازار هم در انتظار تولیدات فاخر و تبلیغ فرهنگ اسلامی است، بستری که بیش از همه به جدیت و نظارت مسوولان نیاز دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار