معاون استاندار گلستان:

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه باید آموزش پدافند غیرعامل به‌صورت مدرسه‌محور از دوران ابتدایی در استان اجرا شود، گفت: پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی کشور، اقدامات لازم را تسهیل و سبب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری می‌شود.

آموزش پدافند غیرعامل در استان گلستان با محوریت مدارس اجرا شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقدیر کریمی صبح امروز در صبحگاه مشترک هفته پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: پدافند غیرعامل جان و مال مردم را در شرایط بحرانی صیانت کرده و با ارائه خدمات مطلوب سبب ایجاد آرامش و امنیت بیشتر در این شرایط حساس خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیطنت‌های دشمن و شرایط خاصی که در کشور ایجاد شده، بایدبنا به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل مورد توجه و تمرکز جدی مسئولان واقع شود و آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی و آگاهی لازم ارائه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه آموزش مستمر و تخصصی از دوره ابتدایی به دانش آموزان ضرورت دارد، بیان داشت: آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم به ویژه دانش‌آموزان نقش موثر و مهمی دارد و آموزش‌های حوزه پدافند غیرعامل باید از دوره ابتدایی آغاز و این آموزش به صورت تخصصی، هدفمند و برنامه ریزی شده استمرار یابد.

وی ادامه داد: در پدافند غیرعامل همه نهادها و سازمان‌ها و مردم باید حضور و مشارکت داشته باشند تا در زمان و شرایط بحرانی کمترین آسیب به تاسیسات و تجهیزات و همچنین مردم وارد شده و کشور در این شرایط بتواند آرامش و امنیت نسبی خود را حفظ کند.

کریمی گفت: در ساختار اجرایی استانداری، پدافند غیرعامل به صورت علمی، برنامه‌ای و هدفمند دنبال می شود و تلاش می شود تا علاوه بر حوزه دولتی در پروژه های اقتصادی توسط دولت و بخش خصوصی ملاحظات پدافند غیرعامل رعایت شود و گنبدکاووس نیز در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی یادآور شد: علاوه بر آگاهی‌رسانی و حساسیت در بین دستگاه‌های اجرایی، این حساسیت باید در بین مردم نیز ایجاد شده و آموزش‌های مستمر لازم در این حوزه برگزار شود که فرمانداری گنبدکاووس با همکاری دستگاه‌های مرتبط آموزش روستائیان و دهیاران و شوراهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار کرد: تلاش داریم تا با ایجاد حساسیت و آگاهی‌رسانی و اهمیت برنامه‌ها در این حوزه، پدافند غیرعامل به یک ملکه در ذهن مردم تبدیل شده و در نگاه و رویکرد مردم به یک باور برسد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار