عباسی گفت: دفترچه‎های کشاورزی از هفته گذشته از درجه اعتبار ساقط شده است و کشاورزانی که زمین‎های آنها ورثه‎ای و یا خرید و فروش شده است به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

دفترچه‎های کشاورزی از اعتبار ساقط شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباسعلی سلیمانی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: قرارداد کشت برای چغندر قند در استان آغاز شده است و کشاورزانی که بیش از 3 هکتار زمین می‎خواهند چغندر کشت کنند به جهاد کشاورزی استان مراجعه داشته باشند.

 

مدیرجهاد کشاورزی گرگان ادامه داد: همکاران ما از کارخانه قند در جهاد کشاورزی حضور دارند و با آنها در خصوص کشت و در اختیار دادن بذر قرارداد می‎بندند.

 

سلیمانی به ابطال دفترچه‎های کشاورزی اشاره کرد و گفت: دفترچه‎هایی کشاورزی از درجه اعتبار از هفته گذشته ساقط شده است و کشاورزانی که اراضی کشاورزی آنها بین ورثه تقسیم شده و یا خرید و فروشی صورت گرفته نیاز به ثبت اطلاعات جدید دارند و این دسته از کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و اقرار نامه‎هایی تهیه شده و این اقرارنامه‎ها باید پر شود و اراضی آنها در نقشه جانمایی می‎شود و سپس مقدار و مساحت اراضی کشاورزی توسط کارشناس پهنه و رئیس مراکز جهاد کشاورزی تایید می‎شود و با این اقرار نامه می‎توانند از بذر، سم و کود و ... بهره‎‎مند شوند.

 

وی افزود: تسهیلات در گردش برای کشت‎های گندم، چغندر و سیب‎زمینی می‎توانند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از تسهیلات یک ساله با کارمزد پایین بهره بجویند.

 

مدیرجهاد کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: قراردادی همکاری نیز با صندوق کارآفرینی انعقاد شده و تسهیلاتی در خصوص دام، میکانیزاسیون و شرکت‎های فنی و مهندسی که می‎خواهند از این تسهیلات استفاده کنند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

سلیمانی افزود: دریافت کودهای محصولات پاییزه اشاره کرد تا در زمان کشت کلزا و گندم با مشکل روبه‎رو نشوند و کشاورزان می‎توانند در انبارهای خود این کودها را نگهداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار