معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از راهیابی 5 اثر برتر دانش آموزان گلستانی به جشنواره کشوری جابربن حیان خبر داد.

راهیابی 5 اثر دانش آموزان گلستانی به جشنواره کشوری جابربن حیان

 گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، از برگزاری هشتمین جشنواره ی کشوری پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: هشتمین جشنواره  کشوری پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان از 26 مرداد در انزلی آغاز شد و 200 دانش آموز منتخب از تمامی استان های کشور در این جشنواره حضور داشتند.

عقیلی ادامه داد: 199 اثر راهیافته به این جشنواره در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی، آزمایش و طراحی ساخت به نمایش درآمد که از استان گلستان، از بین 98201 شرکت کننده 120 اثر به مرحله ی استانی و از بین آنها 5 اثر به مرحله ی کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: این راه یافتگان متشکل از سه تیم منتخب در رشته ی طراحی و ساخت از شهرستان های علی آباد،گرگان و گنبدکاووس ( عشایری) و دو تیم منتخب در رشته ی آزمایش از شهرستان های علی آبادکتول و گرگان بودند که از آنان نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عقیلی افزود : درکنار این جشنواره غرفه ای جهت بازدید از نمایشگاه عید و داستان از دستاوردهای دانش آموزان گذاشته شد که غرفه ی دانش آموزان گلستانی مورد توجه قرار گرفت .

  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در پایان گفت: جشنواره جابربن حیان با ماهیت هیجانی واکتشافی خود روحیات خودباوری و پرسشگری وتبدیل ایده به محصول یا تولید را دربین دانش آموزان نهادینه می کند و با تقویت روحیه ی پژوهش در دانش آموزان میتواند ماحصل تحقیق و پژوهش آنان را به دستاورد جدید علمی منجر نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار