مدیرکل کمیته امداد گلستان خبرداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان از افتتاح ۱۴۸ واحد مسکن مددجویان گلستانی در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۱۴۸ واحد مسکونی مددجویان گلستانی در هفته دولت

گزارش گلستان ۲۴؛ اسکندر اسکندری اظهارکرد: در هفته دولت امسال، ۱۴۸ واحد مسکونی مددجویان گلستانی با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: امسال در هفته دولت ۱۰۹ خانوار روستایی و ۳۹ خانوار شهری تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان با بهره‌گیری از کمک‌های دولتی، اعتبارات این نهاد و مشارکت خیران نیکوکار خانه‌دار شدند.

اسکندری با تشریح برنامه‌های عمرانی این نهاد افزود: کمیته امداد مسأله تأمین مسکن ولی‌نعمتان را از اولویت‌های کاری خود می‌داند و در کنار سایر خدمات اعم از تأمین نیازهای معیشتی، خدمات فرهنگی، درمانی، بهداشتی و آموزش مهارت‌های زندگی، مسأله تأمین سرپناه هم همواره مدنظر این نهاد بوده زیرا یکی از ابعاد توانمندسازی خانواده‌ها، تأمین مسکن مناسب برای آن‌هاست که در این میان، زنان سرپرست خانوار و ایتام در اولویت مسکن قرار دارند.

وی کمک به خرید و ساخت مسکن شهری و روستایی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان را از جمله اقدامات کمیته امداد در این حوزه عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار و برای یک واحد مسکونی معاف هستند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار