مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان گلستان گفت: با کمک‌های مردمی و دولت اعتبارات کمیته امداد استان گلستان در سال گذشته به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان به نیازمندان در استان گلستان کمک شد

به گزارش گلستان 24 ، امان الله حسین پور شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خیران و حامیان گنبدکاووس با عنوان جشن رمضان در باشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در استان گلستان، 12 هزار دانش آموز بیش از 17 هزار دانشجو و طلبه و بیش از 6 هزار نفر ایتام تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که کمیته امداد در 36 سرفصل کاری به این افراد خدمات ارائه می‌دهد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان گلستان افزود: با همت شما مردم و کمک‌های دولت و نظام در سال گذشته بیش از 170 میلیارد تومان گردش مالی داشتیم که 38 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی بوده است.

10 هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد در گلستان اجرا می‌شود

وی تصریح کرد: جهت‌گیری همه برنامه‌های ما به سمت ایجاد اشتغال است و در این راستا 10 هزار طرح جاری اشتغالزایی داریم و سال گذشته رتبه برتر اشتغال را در کشور کسب کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان گلستان یادآور شد: متاسفانه در استان گلستان در زمینه اکرام ایتام ضعیف عمل کردیم و رتبه 28 را در سطح کشور را دارا هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه زکات، جشن نیکوکاری رتبه نخست کشوری و با همت شما در حوزه صدقات از رتبه 28 کشور به رتبه دوم ارتقا یافتیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان گلستان گفت: سرانه اکرام ایتام در کشور بیش از 0.7 است اما در استان گلستان 2.7 درصد است و باید در این حوزه بیشتر کار کنیم.

کمیته امداد سیستان و بلوچستان

حسین پور تصریح کرد: برخی از افراد جامعه فکر می‌کنند که حقوق کارمندان کمیته امداد از محل کمک‌های مردم است اما این اطمینان خاطر می‌دهم که ما حتی یک ریال از کمک‌های شما مردم را برای خود برنمی‌داریم و امانتدار شما هستیم تا آنچه شما کمک کردید را به خانواده نیازمندان برسانیم.

نباید محرومان در شهرستان گنبدکاووس بدون حامی باشند

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: یکی از اصول انکارناپذیر غیرقابل تبدیل که جمهوری اسلامی متعهد به کمک محرومان در قالب کمیته امداد است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: در روایت است که اگر ایمان فقیر و ثروتمند برابر باشد،  فرد فقیر 600 سال زودتر به بهشت می‌رود زیرا در دنیا سختی نداری را کشیده است.

وی تصریح کرد: البته از طرف دیگر خداوند فرموده هر فردی دلی را خوشحال کند، بمانند آب بالای سدی است که در زمان گرفتاری سرازیر شده و مشکلات را رفع می‌کند.

حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان نبود حامی برای برخی از ایتام معضل است و این نشان دهنده این است که ما به عنوان پل بین محرومین و خیران خوب عمل نکردیم.

26 میلیارد ریال زکات در شهرستان گنبدکاووس جمع‌آوری شد

محمد باقرپور رئیس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: در سال گذشته، مبلغ 26 میلیارد ریال زکات در شهرستان گنبدکاووس جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس افزود: از این مبلغ 86 درصد در حوزه محرومین و 14 درصد در حوزه پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با همت خیران در ماه مبارک رمضان یک میلیارد و 192 میلیون ریال برای تهیه سبد کالا، 15 میلیارد ریال برای اطعام ایتام، 6 میلیارد و 363 میلیون ریال از طریق صندوق صدقات و 2 میلیارد و 58 میلیون ریال از طریق جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک گنبدکاووس تاکید کرد: در مجموع در سال 95 مبلغ 58 میلیارد و 858 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

وی گفت: بیش از 5 هزار سبد کالا و 20 هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان سال جاری توسط خیران تهیه و بین نیازمندان توزیع شده و در همین ماه 409 حامی برای اکرام ایتام جذب شده است.

در پایان مراسم از حامیان و خیران کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گنبدکاووس تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار