عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: نمایندگان استان‌های شمالی در حال امضای شکوائیه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس در انتقاد از اظهارات رئیس سازمان محیط زیست و تذکر به رئیس‌جمهور هستند.

شکایت نمایندگان استان‌های شمالی به هیات‌رئیسه مجلس درباره اظهارات کلانتری

گزارش گلستان ۲۴؛ اسدالله قره‌خانی نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: وقتی می‌گویند که سازمان‌ها باید وزارتخانه شوند تا آنها بتوانند به نمایندگان ملت در مجلس پاسخگو باشند امری مهم است.

وی افزود:‌ اینکه رئیس سازمان محیط زیست که پیش از این در بخش‌های مختلفی مدیر بوده و مستقیما منصوب رئیس‌جمهور است و لغو ابلاغ آن با رئیس قوه مجریه است، هر از گاهی حرف‌های سخیفی می‌زند پذیرفتنی نیست.

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس تاکید کرد: آقای علی لاریجانی رئیس مجلس پاسخ اظهارات سخیف عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست را داده و اعلام کرده است که به رئیس‌جمهور درباره توهین به معاونی وی تذکرات لازم را داده است.

قره‌خانی اظهار داشت:‌ از کسی که سال‌های سال وزیر بوده و هم اکنون معاون رئیس‌جمهور است بیان اظهارات سخیف  توهین به نمایندگان استان‌های شمالی مجلس به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: وقتی یک نماینده مدیر و وزیر حرف می‌زند اظهارات وی کاملا رسمی محسوب شده و کوچه و بازاری نیست که بخواهد هر چیزی که از دهانش بیرون آمد، بیان کند.

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس گفت‌: انتظار از مقامات مسئول آن است که سنجیده سخن بگویند هر چند که قصورات سازمان محیط زیست کم نیست. در حالی که هم اکنون ما شاهد خشک شدن خلیج گرگان هستیم و به نظر می‌رسد دریاچه ارومیه دیگری در حال شکل گرفتن است و محیط زیست هم به وظایف خود عمل نمی‌کند.

قره‌خانی افزود: باید سازمان محیط زیست به وزارتخانه تبدیل شود تا به مجلس به عنوان قوه‌ای نظارتی پاسخگو باشد و بر همین اساس می‌توانیم محیط زیست، منابع طبیعی و بخش آب را یک وزارتخانه کرده و مانع از نگاه‌های بخشی هر کدام از این سازمان‌ها و ادارات به موضوعات مختلف و رفتارهای سلیقه‌ای آنها شویم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل کوتاهی محیط زیست و منابع طبیعی جنگل‌های هیرکانی تاراج شده و به هدر می رود و از سوی دیگر برای آنکه این سازمان‌ها مسئولیت را از دوش خود بردارند از سازمان یونسکو خواسته‌اند این جنگل را ثبت جهانی کند.

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس  گفت:‌ ما نباید اختیار و اراده خود را به دست سازمان‌های بین‌المللی بدهیم چرا که متولی اصلی این سازمان‌ها آمریکا، استکبار جهانی و اروپاست و به هیچ وجه از جمهوری اسلامی تمکین نمی‌کنند.

سخنگوی سابق کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: نباید هر اقدامی که برای احیای جنگل‌های هیرکانی صورت می‌گیرد را با نماینده یونسکو در میان گذاشته و از آنها اجازه بگیریم و اگر هم کوتاهی کنیم این سازمان‌ها جریمه‌های سنگینی را برای ایران در نظر می‌گیرند باید کنوانسیون‌های پالرمو، FATF و CFTرا اجرا کنید و چون تمامی بخش‌های این کنوانسیون‌ها و مواد این برای ما قابل پذیرش نیست حق تحفظ و تأمل بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی قطعا برای خاموش کردن جنگل‌های ایران ورود نخواهند کردو حقوق حافظین جنگل را هم نخواهند داد.

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس  گفت:‌ نمایندگان استان‌های شمالی کشور بارها به اظهارات و اقدامات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست انتقاد کرده و شکوائیه‌ای جمعی را تنظیم کرده و به استانداری‌ها و وزرای مربوطه ارسال کرده‌اند که اقدامات این سازمان و سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی در قبال سرمایه‌های ایران قابل قبول نیست. ضمن اینکه نامه‌ای را اخیرا امضا کرده و در حال اضافه کردن امضاهای آن هستیم که شکوائیه‌ای را به هیأت رئیسه مجلس به دلیل اظهارات عیسی کلانتری ارسال کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار