مدیرجهادکشاورزی شهرستان کردکوی با بیان اینکه خطر آفت «لارو سن دو» در کمین سویاکاران این شهرستان است، گفت: اگر در مرحله داشت سویا مبارزه خوبی با آفات سویا صورت نگیرد منجر به عارضه عدم غلاف‌بندی در مزارع سویا خواهیم بود.

غلاف‌بندی سویا در گرو تغذیه غذایی مناسب در مزارع سویا

گزارش گلستان ۲۴؛ سیدرضا مومنی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان باید در مرحله داشت سویا مبارزه خوبی با آفات سویا انجام دهند درصورتی که این مبارزه صورت نگیرد منجر به عارضه عدم غلاف‌بندی در مزارع سویا را شاهد خواهیم بود و انتظار داریم که مبارزه جدی علیه این آفت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون در مرحله داشت محصولات سویا قرار داریم که باید در این مرحله با آفات سویا در مزارع کشاورزی مقابله شود.

* اگر در مرحله داشت سویا مبارزه خوبی با آفات سویا صورت نگیرد منجر به عارضه عدم غلاف‌بندی در مزارع سویا خواهیم بود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کردکوی ابراز کرد: با پایشی که در مزارع صورت گرفته است «آفت لارو سن دو» و سه در مرحله داشت سویا مشاهده می‌شود انتظار داریم که کشاورزان با هماهنگی با کارشناسان پهنه نسبت به بازدید از مزارع خود اقدام کنند و برای مبارزه با آفات در این مرحله غافل نشوند.

مومنی خاطرنشان کرد: اگر در مرحله داشت سویا مبارزه خوبی با آفات سویا صورت نگیرد منجر به عارضه عدم غلاف‌بندی در مزارع سویا را شاهد خواهیم بود و انتظار داریم که مبارزه جدی علیه این آفت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه محلول‌پاشی در مزارع سویا جدی گرفته شود، اظهار کرد: در صورتی که مولدین بخواهند عملکرد بالایی از محصول سویا را در سطح مزارع خود داشته باشند باید محلول‌پاشی با عناصر ریزمغذی را در دستور کار خود قرار دهند.

*غلاف‌بندی سویا در گرو تغذیه غذایی مناسب در مزارع سویا

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کردکوی افزود: اگر ما بتوانیم از لحاظ تغذیه این زراعت را به خوبی تامین کنیم کشاورزان اطمینان خاطر داشته باشند که در این مرحله از سویا شاهد عدم غلاف‌بندی سویا نخواهیم بود.

مومنی در خصوص ابطال دفترچه‌های کشاورزی گفت: با تصمیماتی که شورای برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی گرفته شد اراضی کشاورزان توسط کارشناسان پهنه و شرکت‌های دارای رتبه‌بندی قرار است که مساحی و راستی‌آزمایی شود و با اطلاع‌رسانی که از سوی مرکز جهادکشاورزی صورت گرفته است کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی شهرستان خود نسبت به تهیه نقشه و گواهی اراضی زراعی خود اقدام کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار