مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراوه‌تپه گفت: برای نخستین بار در کشور همزمان با مبارزه شیمیایی، مبارزه بیولوژیک با ملخ مراکشی نیز در مراتع شهرستان مراوه تپه استان گلستان آغاز شد.

مبارزه بیولوژیک با ملخ مراکشی در مراتع مراوه‌تپه آغاز شد

به گزارش گلستان 24، سلیمان محمدی  اظهار داشت: امسال هم مانند سال‌های گذشته مبارزه با ملخ مراکشی با 4 اکیپ اداری و اکیپ‌های مردمی در منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار به منظور مبارزه بیولوژیک با ملخ مراکشی، رهاسازی جوجه و خرید کپسول‌های ملخ در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور 100 کیلو کپسول ملخ خریداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراوه‌تپه تصریح کرد: یک هزار قطعه جوجه نیز در کانون‌های حمله ملخ ها در مراتع منطقه رهاسازی شده است.

محمدی افزود: اجرای طرح مبارزه با ملخ مراکشی از 20 فروردین با کمک مردم منطقه و دستگاه‌های اجرایی به خصوص در مناطق مرزنشین استان و نقاط صفر مرزی و صعب‌العبور آغاز شده است.

وی گفت: مناطق آلوده به ملخ در شهرستان مراوه‌تپه را 14 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: پوره‌های ملخ در سن 2 که شروع به پرواز می‌کنند به تغذیه سبزینه هزاران هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان می‌پردازد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراوه‌تپه گفت: در مراوه تپه 9 کانون آلوده به ملخ مراکشی وجود دارد که ملخ‌های هر کانون پس از رسیدن به سن پرواز و پس از خوردن علف‌های صدها هکتار مرتع به مزارع و باغات مجاور مراتع نیز حمله می کنند و از این طریق ضرر زیادی به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند.

محمدی، مناطق آلوده ملخ مراکشی در محدوده شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و گنبدکاووس در شمال استان گلستان را حدود300 هزار هکتار اعلام کرد.

ملخ‌ها همه ساله در گروه‌های پرشمار فصل بهار به مزارع مناطق شمال شرق و شرق گلستان هجوم می‌آورند و از علوفه مراتع و گندم و جو زمین‌های کشاورزی تغذیه می‌کنند./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار