سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی گلستان گفت: رشته های فناوری اطلاعات، تربیت مربی مهد کودک و مددکاری اجتماعی در گرایشات خانواده و مراقبت از سالمند در این مرکز ارائه می شود.

ارائه 3 رشته در علمی‌ کاربردی جهاددانشگاهی گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حسن زاده در گفت و گو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد بیشترین درصد اشتغال در فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به رشته های مهارتی است. با وجود رشته های پر زرق و برق آکادمیک و تئوری محور که فارغ التحصیلان آنها بعد از فارغ التحصیلی وارد خیل عظیم بیکاران می شوند که یا منتظر آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی اند که روز به روز کمتر می شود یا در مشاغل غیر مرتبط با رشته های تحصیلی خود، بالاجبار مشغول به کار می شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بررسی ها نشان می دهد در دانشگاههای معتبر دنیا آموزش به همراه کار عملی ارائه می شود و دانشجویان در حین تحصیل، آموزشهای مهارتی را هم سپری می کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه در کشور ما نیز آموزش های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه می شود، افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می کند و آموزش های مهارتی خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به علاقمندان عرضه می کند. 

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: رشته های این مرکز عبارتند از فناوری اطلاعات (IT)، مددکاری اجتماعی در گرایشات خانواده و مراقبت از سالمند و همچنین رشته تربیت مربی مهد کودک است.

وی با اشاره وجود به فضای آموزشی مطلوب در این مرکز، گفت: علمی کاربردی جهاددانشگاهی گلستان در راستای مهارت افزایی بیشتر دانشجویان، به صورت رایگان اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی مرتبط با رشته و بازار کار برای دانشجویان می کند. هدف از این کار ایجاد زمینه کسب و کار و کارآفرینی در دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

حسن زاده ادامه داد: از دیگر خدمات این مرکز، اعطای وام کمک هزینه تحصیلی و در نظر گرفتن اقساط در پرداخت شهریه دانشجویان است. همچنین خانواده های معظم شهدا و جانبازان از امکان تحصیل رایگان برخور دارند و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز شامل تخفیفات ویژه خواهند شد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی گلستان بیان کرد: علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ثبت نام به نشانی گرگان، بلوار حسام، سایت مسکن مهر زیتون (سعدآباد)، انتهای زیتون 5 مراجعه کنند یا با شماره های 5-32452571 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار