بیکی بزرگترین درس واقعه عاشورا را فرهنگ ظلم ستیزی دانست و گفت: این فرهنگ به عنوان گرانبهاترین میراث شیعه است که امروز دشمنان و اسلام ستیزان بسیار دلهرانه از آن هراس دارند.

فرهنگ ظلم ستیزی بزرگترین درس واقعه عاشورا است

گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نهضت عاشورا به عنوان تنهاترین مکتبی است که به طور فراگیر و مستمر بعد از سال ها از واقعه کربلا هر روز زنده تر و پویاتر شده است و رمز ماندگاری این واقعه بزرگ چیزی جز نگرش توحیدی عاشورائیان نیست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه یکی از پست ترین و حقیرترین اهدافی که می تواند عده یا فرهنگ یا حکومتی را در سراشیبی سقوط قرار دهد فرهنگ ظلم، مقام پرستی و فساد است، افزود: این اوصاف درون مایه صفاتی است که در روز عاشورا بسیار شفاف و پدیدار بود یعنی در یک سمت لشکر بزرگی از نفاق و ظلم و شکم بارگی بود و در یک سمت گروه کوچکی از مظلومیت، حقانیت و صدای عدالتخواهی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این قانون که ظالم همیشه مغلوب است جزء قوانین نظام تشریع است اگر چه به ظاهر سپاه ظلم یک پیروزی ظاهری دارد، اما واقعیت و باطنی مقهور و منکوب دارد.

 

بیکی با اشاره به اینکه گروه مظلوم دو راه در مسیر دارد که هر دو او را به عزت و پیروزی سوق می دهد، اظهارداشت: مسیر یا شهادت و یا پیروزی هر دو راه سعادت و عزت است.

 

وی، بزرگترین درس واقعه عاشورا را فرهنگ ظلم ستیزی دانست و گفت: این فرهنگ به عنوان گرانبهاترین میراث شیعه است که امروز دشمنان و اسلام ستیزان بسیار دلهرانه از آن هراس دارند زیرا این فرهنگ علاوه بر اینکه در بین ملل مسلمان نفوذ کرده است در بین تمام آزادیخواهان نیز راه پیدا کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: امروز می توان مدعی شد که تمام فرهنگ ها، نهضت ها، جنبش ها و انقلاب ها از واقعه عاشورا الهام می گیرند و این دستاورد زنگ خطر بزرگی برای فرهنگ سلطه و نظام سرمایه داری و صهیونیست است.

 

وی تاکید کرد: برای اینکه این فرهنگ ظلم ستیزی را بهتر و بیشتر گسترش دهیم باید اهداف این واقعه را خوب مطالعه و تجزیه و تحلیل کنیم و از آسیب هایی که به فرهنگ عزاداری و روضه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خدشه می زند برحذر باشیم.

 

بیکی گفت: باید هوشیار بود که سرویس های جاسوسی دشمن جهت آسیب رسانی به فرهنگ غنی ما از هر راهی وارد می شوند و از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار