سفر معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به گلستان، دستگیری باند بزرگ تصادف ساختگی با کلاه‌برداری یکصد میلیارد ریالی و سفر مشاور دکتر ظریف و دیپلمات‌های اسبق وزارت امور خارجه به مناطق سیل‌زده از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته استان گلستان بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گزارش گلستان ۲۴؛ معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با سفر به گلستان از سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گلستان رونمایی کرد.

 تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گلستان هم‌ زمان با سایر استان‌ ها در پی عملیاتی کردن سندهای بالادستی به تصویب رسیده است.

بر اساس شاخص های تعیین شده، وضعیت زنان در حوزه سواد، طلاق، تامین اجتماعی، سلامت، ورزش و آسیب های اجتماعی بررسی و با مقایسه میانگین زنان گلستان با میانگین کشور فاصله میان این مسائل استخراج شد.
این سند حاوی پنج فصل کلیات، توصیف وضع موجود زنان و خانواده، تجزیه و تحلیل مسائل زنان، ماتریس نتایج و ماتریس پایش و ارزیابی زنان است.

به گفته مدیرکل دفتر زنان و امور خانواده استانداری، مطالعات اولیه طرح نشان می دهد یکی از بزرگترین مشکلات گلستان در حوزه زنان و خانواده موضوع طلاق است و لازم است مردم تبعات این تصمیم مطلع شوند و در نتیجه آگاه سازی جامعه، شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای یک باند ایجاد تصادف ساختگی که با صحنه سازی و جعل مهر و امضای پزشکان ۱۰۰ میلیارد ریال در کشور کلاهبرداری کرده بودند در گلستان دستگیر شدند.

هادی هاشمیان گفت: اعضای این باند در گروه های ۵ و ۶ نفره ، در جاده های خلوت خودروهای خود را واژگون کرده و با صحنه سازی پلیس و اورژانس را به محل تصادف می کشاندند.

وی بیان کرد: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان، اعضای این باند گزارش پزشکی و مراکز تصویربرداری را با تفسیری که مدنظرشان بود روی سربرگ های این مراکز که از قبل جعل کرده بودند نوشته و با مهر و امضای جعلی پزشکان این مراکز، گزارش ها را به پزشکی قانونی ارایه می کردند.

به گفته وی، بیش از دو هزار برگ اوراق و اسناد از این شبکه کشف شد که توانسته بودند نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال مال نامشروع از بیمه ها کسب کنند که با اقدام به موقع از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال دیگر به آنان جلوگیری شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: تصادف عابر پیاده با خودرو، موتورسیکلت با خودرو و واژگونی عمدی خودرو، سه شگرد اصلی اعضای این شبکه در تصادفات ساختگی بود.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اعلام کرد که با آماده افتتاح بودن دو باب مدرسه نوساز به عنوان جایگزین مدارس خشتی گلی در روستاهای گنبدکاووس و مراوه‌تپه، پرونده این نوع مدارس در استان بسته شد.

یاسر لیوانی همچنین اعلام کرد که تا قبل از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، ۱۲۷ کلاس درس در قالب ۲۲ باب مدرسه تازه ساخت در مناطق شهری و روستایی که دو مدرسه خشتی گلی هم بخشی از آن است، تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

وی همچنین از اجرای سیستم گرمایشی استاندارد در ۵۲۰ کلاس درس گلستان نیز خبر داد و گفت: این اقدام با هزینه ۱۱۵ میلیارد ریال انجام شده‌ است.

لیوانی ادامه داد: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس گلستان در تمامی مدارسی که شبکه گازرسانی به آن رسیده‌، بساط بخاری های نفتی جمع و بخاری گازی نصب شده‌ است.

**

مشاور وزیر امور خارجه و شماری از دیپلمات های اسبق وزارت امرو خارجه از مناطق سیلزده استان گلستان بازدید کردند.

قراراست به اهتمام وزارت امور خارجه  یک مرکز آموزشی در گلستان احداث شود .

به گفته مشاور وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار گلستان، با توجه به تجربه پویش راه اندازی شده توسط وزارت امورخارجه که به ساخت مدرسه مدرن در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب منجر شد، تکرار این اتفاق برای ایجاد ۳ هنرستان در گلستان، لرستان و خوزستان در دستور کار قرار دارد.

**

همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم مصادف با ششم محرم‌ همزمان با سراسر کشور در مساجد، امام‌زادگان، تکایا و حسینیه‌های گلستان برگزار شد.

**

استاندار گلستان گفت که ۱۵ موکب این استان مسوولیت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز مهران و کشور عراق را بر عهده می‌گیرند.

به گفته هادی حق شناس، از این تعداد، ۲ موکب در مرز مهران، ۹ موکب در کربلای معلی، دو موکب در نجف اشرف، یک موکب در سامرا و یک موکب در حرم طفلان حضرت مسلم (س) در شهر مسیب دایر خواهد شد.

 وی گفت: سال گذشته و با وجود مشکلات ناشی از دریافت ویزا، ۲۰ هزار گلستانی در اجتماع بزرگ اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند که پیش بینی می شود امسال و با تسهیل در دریافت ویزا، بر این تعداد افزوده شود.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که مردم نیکوکار این استان در مرحله نخست اجرای جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید، ۱۰ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار