اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اعلام کرد که در دهه اول محرم امسال ۳ وقف جدید در شهرستان‌های مینودشت، کلاله و بندرترکمن با نیت ساخت مسجد و ترویج فرهنگ قرآن ثبت شد.

۳ وقف جدید در گلستان ثبت شد

گزارش گلستان ۲۴؛ مسوول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: بی بی رابع قدردان توماج بانوی اهل سنت ترکمن از جمله واقفانی است که زمین ۲۳۵.۵ متر مربعی خود را برای ساخت مسجد امام حسین (ع) شهر بندرترکمن وقف کرد.

اسفندیار سلمانی اظهار داشت: همچنین علی اصغر باقری، زمین کشاورزی خود را در روستای بازگیر از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت با مساحت ۸۳۵ متر مربع به نیت ترویج فرهنگ قرآنی و خیرات و علی خلاوه اهل روستای سلمان فارسی شهرستان کلاله زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع را برای ساخت خانه عالم مسجد محمد رسول الله این روستا وقف کرد.

به گفته وی از ابتدای امسال خیران نیک اندیش گلستان، بیش از ۳۰ وقف جدید با نیت هایی از جمله ساخت مساجد، ترویج فرهنگ قرآنی و خیرات، حمایت از ایتام و عزاداری امام حسین (ع) در سامانه موقوفه های اوقاف کشور به ثبت رساندند.

سلمانی افزود:خیران نیک اندیش گلستانی می توانند برای ایجاد و ثبت وقف جدید و استفاده از راهنمایی مشاوران وقف به ادارات دفاتر نمایندگی اوقاف و یا یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: واقفین می تواند اموال خود را برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، بیماران سخت علاج، اشتغال و ازدواج جوانان، یتیمان و مستمندان و زندانیان جرائم غیر عمد مالی وقف کنند که بوسیله این سنت حسنه علاوه بر بجا گذاشتن خیرات و مبرات برای خود، در رفع مشکلات اجتماعی نیز تاثیرگذار باشند.

طبق گزارش اوقاف و امور خیریه گلستان، این استان شمالی ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.

همچنین طبق اعلام اداره کل اوقاف گلستان، در روزهای تاسوعا و عاشورا ۶ هزار پرس غذای گرم با کمک خیرین و به همت خادمین آستان مقدس امامزادگان استان در دسته های عزاداری شهرستان سیل زده آق قلا توزیع شد.

جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان گلستان متشکل از اقوام و مذاهب و ادیان گوناگون است که برخی از آنها در آیین های خاص عزاداری امام حسین (ع) به اشکال مختلف مشارکت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار