رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از اعتبار 4 میلیارد تومانی برای 50 پروژه در بقعه متبرکه گرگان خبر داد.

اعتبار 4 میلیارد تومانی برای 50 پروژه در بقعه متبرکه گرگان

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فر بعد از ظهر امروز در گفت گو با خبرنگاران، با بیان اینکه در سال 1393،50 پروژه در حوزه بقاع متبرکه با بیش از 4 میلیارد تومان پیش‎بینی اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اعتبارات این پروژه‌ها در سه بخش نذورات مردم، بخش اعتبارات دولتی و بخش از اعتبارات متمرکز اوقاف و امور خیریه تامین خواهد شد.

اعتبار 8 میلیارد تومانی برای 15 پروژه موقوفات در سال 1393 در نظر گرفته‌ایم

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه در بحث موقوفات 15 پروژه در سال 1393 در نظر گرفته شده است، بیان داشت: اعتبار این پروژه‎ها بیش از 8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و دو پروژه آن به بهره‎برداری رسیده است.

وی از دو وقف جدید در هفته وقف خبر داد و گفت: در هفته وقف دو مورد وقف جدید داشتیم که یکی مرتبط با پدر محترم پایین‎محلی عضو شورای اسلامی گرگان که زمینی به ابعاد 250 متر در شهر جلین و تامین اعتبار 400 میلیون تومانی برای ساخت مسجد المهدی(عج) این شهر و دومین وقف مربوط به حاجی خانم معصومه صالحی که منزل مسکونی خود را به ارزش 80 میلیون تومان با ابعاد 216 متر برای مراسم‌های مذهبی، امور فرهنگی مسجد ابوالفضلی این شهر اهدای کرد.

سلیمانی‌فر با بیان اینکه در هفته وقف بیش از 20 برنامه شاخص در شهرستان گرگان اجرا شد، اظهار کرد: زنگ انشا نخستین برنامه‌های ما در هفته وقف بود که کارشناسان ما در مدارس حضور پیدا کردند و به ابعاد مختلف وقف پرداختند و دانش آموزان نیز در رابطه با این سنت حسنه انشاهایی نوشتند که در روز 17ربیع‎الاول میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) جوایزی به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

انجمن یاوران وقف برای نخستین بار در هفته وقف تشکیل شد

وی با بیان اینکه انجمن یاوران وقف برای اولین بار توسط نهاد کتابخانه‌های استان گلستان در هفته وقف تشکیل شده است، افزود: نخستین جلسه‌های آن در شهرهای مختلف استان در هفته وقف با حضور منتخبی از عرصه کتاب و کتابخوانی به عنوان انجمن وقف در راستای ترویج فرهنگ وقف در کتاب و کتابخوانی و وقف کتاب در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری برگزار شد.

سلیمانی‎فر با بیان اینکه اداره اوقاف در امور فرهنگی و فرهنگ مترقی وقف به سمت تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی گام برداشته است، بیان کرد: در هر زمان که مردم در صحنه حضور داشتند حماسه‌های بی‎بدیلی آفریدند و در عرصه وقف ما این نیاز را احساس کردیم و از همه مردم در این عرصه دعوت می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه در هفته وقف جلسات مختلفی با اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در طی این هفته نشست‎های مختلفی با اصناف و دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان، علما برگزار کردیم و در این نشست‌ها صنف اغذیه فروشان گرگان که متشکل از 12 اغذیه فروشی است در راستای وقف دست‎جمعی اعلام آمادگی کردند.

اوراق وقف در هفته وقف از طریق بانک ملت صادر شد

 سلیمانی‎فر، وقف گروهی را یکی از بهترین راهکار‌ها برای وقف‌های بزرگ دانست و افزود: در این راستا اوراق وقف را برای نخستین بار در هفته وقف صادر کردیم که حداقل مبلغ هر اوراق 100 هزار تومان است که شهروندان می‌توانند از شعب بانک ملت خریداری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه با اوراق وقف در فاز اول، دو بیمارستان تخصصی سرطان در شهرهای ری و شیراز ساخته می‌شود، بیان داشت: اوراق وقف می‌تواند بخشی از دغدغه‌های سلامت کشور که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارد و هم مسئله سلامت سیاست روز کشور است لذا سازمان اوقاف در این راستا ورود پیدا کرده و قطعاً با همراهی مردم اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار