رئیس هیئت جانبازان و معلولان گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه بیشتر ورزشکاران و بازیکنان رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان جز مدال‌آوران در سطح جهانی و کشوری بوده و عضو تیم ملی هستند انتظار می‌رود مدیران به ویژه مسوولان شهرستان از آنها حمایت کنند.

مسوولان از ورزشکاران جانباز و معلول گنبدی حمایت کنند

گزارش گلستان ۲۴؛ کمال‌الدین غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هیئت جانبازان و معلولان شهرستان مجموعه‌ای از ورزشکاران معلول و جانباز در رشته‌های مختلف مانند والیبال نشسته، دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر آقایان و خانم‌ها که هر یک فدراسیون جداگانه دارد در خود جای داده و بیشتر این ورزشکاران مدال‌آور و افتخارآفرین جهانی و کشوری هستند که متاسفانه از سوی مسوولان توجه و حمایت نمی‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه از فرد و یا مسوولی طلبکار نبوده و یا با فردی اختلاف نداریم، افزود: این نشست به منظور انعکاس کوتاهی‌های مسوولان و گلایه ورزشکاران معلول و جانباز برگزار شده تا حداقل مسوولان متوجه این مشکلات شده و به آن توجه کنند.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه شرکت روانکارهای گلستان به عنوان به مدت 12 سال اسپانسر این هیئت ورزشی بوده است،  تصریح کرد: این شرکت در طول 12 سال بیش از حد توان خود برای موفقیت ورزشکاران معلول و جانباز کمک و حمایت کرده اما حمایت کردن این هیئت توسط شرکت روانکارهای گلستان محدود است و با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران و تعداد مدال‌آوران افزایش یافته می‌طلبد که اسپانسر و حامیان دیگری نیز وارد میدان شوند.

* مدیران و نهادهای حاکمیتی و اجرایی به طور مساوی از ورزشکاران عادی و معلول حمایت کنند/ تاکنون هیچگونه حمایت و کمکی به ورزشکاران معلول در گنبدکاووس انجام نشد
وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین ورزشکاران معلول و عادی وجود ندارد، ادامه داد: انتظار می‌رود مدیران و نهادهای حاکمیتی و اجرایی به طور مساوی از ورزشکاران عادی و معلول حمایت کنند ضمن اینکه ورزشکاران معلول و جانباز برای رسیدن به موفقیت و کسب مدال بیش از ورزشکار عادی باید تلاش کند.
غلامی با بیان اینکه بهزیستی متولی و حامی معلولان در جامعه است، گفت: با وجود اینکه بهزیستی یک ارگان حمایتی و متولی معلولان است ولی تاکنون هیچگونه حمایت و کمکی به ورزشکاران معلول در شهرستان انجام نشده و یا حتی به منظور آشنایی با مشکلات ورزشکاران معلول نشستی برگزار نکرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون قول‌هایی که مسوولان برای حمایت مادی به  این هیئت دادند در حد حرف باقی مانده است یادآور شد: در سال گذشته قرار بود از محل اعتبارات استانی مبلغ 300 میلیون تومان به هیئت جانبازان و معلولان شهرستان کمک شود که تاکنون هیچگونه مبلغی واریز نشده و با پیگیری‌های صورت رفته معاون وقت فرمانداری گنبدکاووس اعلام کردند که ردیف بودجه برای این هیئت تعریف نشده است.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان گنبدکاووس با گلایه‌مندی از شورای اسلامی شهر و شهردار گنبدکاووس تاکید کرد: انتظار داریم شورای اسلامی شهر و شهردار به صورت متوازن به تیم‌های ورزشی کمک کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که با این همه کمک به تیم والیبال شهرداری، متاسفانه این تیم نتوانست جایگاهی در مسابقات داشته باشد در صورتی که تیم والیبال نشسته گنبدکاووس بدون حمایت ارگان و دستگاه اجرایی خاصی مقام‌های خوبی را در سطح کشوری و جهانی کسب کرده است.
وی افزود: هیئت ورزشی جانبازان و معلولان گنبدکاووس در حال حاضر 75 نفر عضو به ثبت رسیده در رشته‌های مختلف دارد و پنج نفر از اعضای این هیئت در رشته‌های مختلف ورزشی از آقایان و خانم‌ها عضو تیم ملی کشور هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار