حق شناس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازسازی واحدهای آموزشی در مناطق سیل زده استان گفت: با اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده، هیچ دانش آموزی در مناطق سیل زده استان بدون مدرسه نخواهد ماند.

همه دانش آموزان مناطق سیل زده با شروع سال تحصیلی به مدرسه می روند

گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «هادی حق شناس» اظهار کرد: از 336 واحد آموزشی آسیب دیده در مناطق سیل زده استان، تعمیرات 211 واحد به اتمام رسیده و از 24 مدرسه که صددرصد تخریبی بودند 17 مدرسه در دست احداث است که تا اول مهر به بهره برداری خواهند رسید.

 

استاندار گلستان افزود: مدارس تا 6 کلاسه برای شروع سال تحصیلی مشکلی نخواهند داشت و فقط چند واحد آموزشی 24 کلاسه داریم که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

 

وی با اشاره به احداث واحدهای مسکونی و اسکان برخی از مردم در چادرها گفت: در دو شهرستان گمیشان و آق قلا در مجموع 30 خانوار روزها در چادر اسکان دارند که ساخت واحدهای مسکونی آنها در اولویت است و تا قبل از شروع فصل سرما تحویل خواهد شد.

 

حق شناس با اشاره به اتمام تعمیرات واحدهای مسکونی، تصریح کرد: از 7400 واحد احداثی، 4773 واحد پی کنی، 3448 واحد فونداسیون، 2000 واحد ستون گذاری، 659 واحد اجرای سقف و 393 واحد دیوارچینی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال واحدهای پی کنی شده به مردم تحویل داده شود.

 

وی گفت: حدود سه هزار واحد مسکونی که هنوز پی کنی انجام نشده به دلیل عدم مراجعه مالکان، مشکلات اسناد، میراث فرهنگی، زمین و ... بوده است که طی چند هفته آینده مشکلات بخش عمده آنها رفع خواهد شد.

 

استاندار گلستان با اشاره به پرداخت خسارات در بخش کشاورزی اظهار کرد: طبق برآوردهای سازمان فضایی ایران، حدود 75 هزار هکتار از اراضی آسیب دید که حدود 60 هزار هکتار قطعی شده و حدود 90 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و 15 هزار هکتار باقی مانده نیز به محض تعیین تکلیف میزان خسارت، پرداخت خواهد شد.

 

حق شناس با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در بروز سیلاب های مشابه، اظهار کرد: 3 اقدام بزرگ در راستای پیشگیری از بروز خسارات سیلاب در استان در حال انجام است.

 

وی زهکشی اراضی کشاورزی، بهره برداری از مخزن سد نرماب و لایروبی رودخانه های استان را سه اقدام اساسی استان در راستای پیشگیری از بروز خسارات سیلاب عنوان کرد و افزود: زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی از دو ماه گذشته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده و در حال انجام است.

 

حق شناس افزود: سد نرماب که عملیات اجرایی ان از سال 90 آغاز شده و 75 پیشرفت فیزیکی دارد، برای تکمیل نیاز به اعتبارات داشت که در سال جاری 85 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود و با پیگیری های انجام شده 130 میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دولت تخصیص داده شد و امید داریم تا پایان سال، مخزن اصلی سد که حجم آبگیری آن معادل سه سد دیگر استان است به بهره برداری برسد.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از مجموع 450 کیلومتر رودخانه اصلی استان 170 کیلومتر لایروبی شده و مابقی نیز در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار