استاندار گلستان با اشاره به تخریب و آسیب دیدن تعدادی از منازل مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه های استان در سیل اخیر گفت: با هدف ایمنی ساکنان این خانه‌ها، از ساخت دوباره منازل در این مکان‌ها جلوگیری شده و ساخت مسکن برای مالکان این منازل در زمین های ایمن و مناسب انجام خواهد شد.

جابجایی خانه‌های سیل‌زده بستر رودخانه‌های استان

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان اظهار داشت: منازل واقع در حریم و بستر رودخانه‌های گرگانرود و قره سو در شهرهای آق قلا و گمیشان و برخی روستاهای پیرامون این رودخانه‌ها در سیل اخیر تخریب شد که فرمانداران باید زمین‌های مناسب در مکان‌های امن برای احداث واحدهای مسکونی در اختیار صاحیان این خانه‌ها قرار دهند.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۷۵۰۰ پرونده برای دریافت وام ساخت و تعمیر مسکن مناطق سیل زده به بانک‌ها معرفی شده و از این میان با مالکین ۲۰۳۵ خانه قرارداد بسته شده که لازم است بانک‌ها این روند را تسریع کنند.
استاندار گلستان گفت: بانک‌های استان از صدور اجراییه برای ساکنان مناطق سیلزده که قادر به پرداخت به موقع وام‌ها نبوده‌اند خودداری کنند.
حق شناس به مشکلات بخش کشاورزی استان ناشی از سیل اخیر اشاره کرد و گفت: از مساحت ۳۱۷ هزار هکتاری اراضی گلستان حدود ۱۰۰ هزار هکتار بطور جدی تخریب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار